Ilyen kávédesszert sem volt még a boltokban: ezt keresd a Tescóban, CBA-ban, Auchanban

HelloVidék   
  Megosztom
Ilyen kávédesszert sem volt még a boltokban: ezt keresd a Tescóban, CBA-ban, Auchanban

Két éve már, hogy hazánk legnagyobb humanitárius szervezete elsőként döntött úgy, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezd, azért, hogy az olyan területeit is finanszírozni tudja, amelyekre nem feltétlenül érkezik megfelelő összegű adomány. A Magyar Vöröskereszt 2016 óta ezért sajátmárkás termékek értékesítésével lépett a piacra, idén pedig egy speciality kávézót nyitottak a belvárosban, a szervezet székházának földszintjén.

2016-ban a karitatív szervezetek között úttörő módon kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez. A beérkező adományokat ugyanis csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják.

Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a sajátmárkás portfólió, aminek eddigi bevétele több mint 5 millió forint, ezt elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordították.

Az eredményeiket ismertető sajtótájékoztatón Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetőek el és összesen hét kereskedelmi, illetve két gyártópartnerrel dolgoznak együtt.

Legújabb partnerük az Auchan, ahol már elérhetőek az új kávédesszertek, valamint a Media Markt, a CBA, az Euronics, az Office Depot, a Tesco, a Magyar Posta, a Szerencsi Bonbon Kft. és az EMOS HU Kft. is együttműködik a szervezettel.

A termékek kiválasztásánál három szempontot veszünk figyelembe, egyrészt nagyon fontos, hogy magas minőséggel rendelkezzenek. Törekszünk arra, hogy kapcsolódjanak a szervezet tevékenységeihez, például az elemlámpák a katasztrófavédelemhez, a led autós kulcstartók a véradásszervezéshez és természetesen az értékesítési számok is befolyásolják a döntést. 2019-re is megvannak az elképzeléseink, ezúttal higiéniai termékekkel tervezünk, már elkezdődtek az egyeztetések a Caola Zrt.-vel, izgatottan várjuk a fogyasztók vissszajelzéseit

– tette hozzá Sajgó Beáta.

A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. A nyáron megnyílt kávézó is teljesen piaci alapon működik, de a szervezet küldetéstudata itt is megmutatkozik. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, valamint az egész kávézó akadálymentesített. Az étel- és italválaszték kialakításánál alapvető szempont volt, hogy lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak és száműzzék a műanyagot is, ezért a PET palackok helyett szűrt és magnéziummal dúsított vizet használnak.

A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal, amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, hogy: "Üljünk egy asztalhoz és tegyük félre az előítéleteinket!”. Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez közel 100 ismert és elismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.

A kávézó még csak három hónapja nyitott meg, de számos tanulsággal szolgált nekünk ez az időszak. Mindenki, aki betér hozzánk, pusztán azzal, hogy a környékbeli helyek közül az Empathy-t választja, a Vöröskereszt karitatív munkáját támogatja a fogyasztásával. Éppen ezért a minőségi kínálatunk árai megfelelnek a versenytársakénak. A verseny pedig nagy, így például szükség volt az étlap frissítésére, a változatosságra. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyre többen kíváncsiak a helyre, nagyon örülünk annak, hogy számos céges vagy kulturális rendezvénynek mi adunk otthont, így egyre inkább megvalósul a kávézó közösségi tér funkciója is

– mondta el Csali Annamária, az Empathy Cafe&Bistro üzletvezetője, majd hozzátette, hogy bíznak benne, hogy a jövőben még többen látogatnak majd el a kávézóba egy finom kávéra, egy jó ebédre, egy jó hangulatú rendezvényre, és azt remélik, egyre többekben tudatosodik az, hogy azzal a döntéssel, hogy nem máshova térnek be, hanem hozzájuk, máris tettek valamit a Vöröskeresztért.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak csökkentése érdekében a kormány 2020. március 19-től - többek között - maximalizálta a fogyasztási hitelek teljes hiteldíj mutatóját (THM). Érdemes azonban körültekintően választani, mivel a kedvezményes személyi kölcsön kamata a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és az új, jellemzően magasabb kamatszint miatt megugrik a törlesztőrészlet is. Ha például 2 millió forintra lenne most szükséged, akkor az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt 60 hónapos futamidővel a kedvezményes időszakban 38414 forintos törlesztőre, míg 2021-től 40219 forintos törlesztőre számíthatsz. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, szintén 60 hónapos futamidő esetén, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

vöröskereszt

sajátmárkés termék

kereskedelem

kávézó