Szoros a verseny ezek között az üzletek között: imádják őket a magyarok, de melyik a legjobb?

Pénzcentrum   
  Megosztom
Szoros a verseny ezek között az üzletek között: imádják őket a magyarok, de melyik a legjobb?

A Pepco 2015 óta van jelen a magyar iparcikkes boltok piacán, azóta már közel 250 üzletet nyitott, több mint 2000 alkalmazottja van. Az évek során rengeteg kihívója akadt, akik szintén szerettek volna egy szeletet a vegyes háztartási cikk/ruházat kereskedelmi tortájából. A KiK jutott a legközelebb az évek során ahhoz, hogy megszorongassa a Pepcót, adózás utáni eredményben már sikerült is lehagynia, nettó árbevételt tekintve viszont még jócskán elmarad a nagy riválistól. A TEDi is szépen jön fel, három év alatt már 20 boltot nyitott és ebbe a versenybe szállt be idén új kihívóként a Primark. A Pénzcentrum friss elemzésében megvizsgálták, a legújabb üzleti évről szóló beszámolóik szerint melyik cég hogyan teljesített, növekedett, és hogy mennyire fizeti meg az alkalmazottait.

Ahogy a portál írja, az általános statisztikák is jól mutatják, hogy elviekben a 2023-as év nem kedvezett az iparcikkes és/vagy ruházati boltoknak, mint amilyen a Pepco, a KiK vagy a TEDi, illetve ebbe a szegmensbe érkezett új vetélytársként idén a Primark is. Az üzleti beszámolók azonban már jóval vegyesebb képet mutatnak. A Pepco nettó belföldi árbevétel tekintetében továbbra is messze előzi a vetélytársakat, az adózott eredményt tekintve azonban már második éve nem tud első lenni a vetélytársak között.

A Pepco utolsó üzleti évében 95,47 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, 16,5 százalékkal többet, mint a megelőző üzleti éve során. Ezzel abszolút első, ami azonban nem is csoda annak tükrében, hogy 249 üzletet üzemeltet Magyarországon, míg a KiK legalább 120-at, a TEDi pedig mindössze 20 boltot. Adózott eredményben is jóval meghaladta a tavalyi nagy mínuszt (-1,96 milliárd forint), a 2,25 milliárd azonban nem volt elég, hogy a KiK-et meg tudja előzni ebben.

A KiK több mint 120 magyarországi üzletének nettó belföldi árbevétele még a Pepcóénak a felét sem érte el, 34,64 milliárd forint volt. Ezzel azonban 20,1 százalékos növekedést könyvelhettek el az utolsó előtti üzleti évhez képest. Adózott eredményben azonban megelőzte a legfőbb vetélytársát: a megelőző évi -1,04 milliárdot 2,42-re húzták fel.

A TEDi még friss versenyző a pályán, 2021-ben nyitották első üzletüket Pápán, 2022-ben nyílt az első budapesti bolt, azóta pedig már 20 helyen várják a magyar vásárlókat. Az utolsó ismert üzleti évben a nettó árbevétele is rengeteget nőtt, több mint 7-szeresére a megelőző üzleti évnek. A 3,71 milliárdos árbevétel ellenére az adózott eredmény még mindig mínuszos lett (-429 milliárd forint), de már kisebb volt a veszteség, mint a korábbi évben.

Hol lehet a legjobban keresni? Milyen áruház törhet be a magyar piacra? További részletek a Pénzcentrum cikkében olvashatók, ide kattintva.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

pepco

kik

tedi