Amerikai mintára készül iskolabuszprogram vidéken: elkezdődött a fejlesztés

Magyar Idők   
  Megosztom
Amerikai mintára készül iskolabuszprogram vidéken: elkezdődött a fejlesztés

A kormányzat iskolabuszprogramja és a Volán-társaságok járműigénye biztos megrendelést jelent a két hazai járműgyártónak, valamint számos beszállítónak. A debreceni ITK megkapta első nagyobb állami megrendelését – írja a Magyar Idők.

Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó csődje után is folytatódik a hazai buszgyártás. A műanyag karosszériájú elektromos, valamint hagyományos dízelhajtású csuklós buszokat fejlesztő cég elsősorban a fővárosnak szállított volna, azonban ez finanszírozási problémák miatt meghiúsult.

A hazai gyártók azonban továbbra is működnek: az elővárosi és városközi személyszállításban eddig is fontos szerepet betöltő Kravtex ezután is kész évi háromszáz jármű előállítására, a debreceni Intertanker (ITK) Holding Zrt. pedig hamarosan bekapcsolódik a járműgyártásba, miután elnyerte ötven Mercedes-Benz Connecto NG városi szóló busz végszerelését.

Az ITK tervei közt nemcsak összeszerelés, hanem gyártás is szerepel: hamarosan kezdődik Debrecenben a Mercedes-Benz Reform 500 LE busz sorozatgyártása. Az első ütemben olyan alacsony belépésű városi, elővárosi buszok készülnek, amelyek első két ajtaja alacsony padlós, és amelyekhez az EvoBus Hungária Kft. szállítja a járóképes alvázat. Ez azt jelenti, hogy a jármű motorja, váltója, futóműve készen érkezik a Mercedestől. Az ITK leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. pedig saját fejlesztésű alvázfelépítményét teszi hozzá.

A cég 2016-ban kötött hosszú távú együttműködést a Daimlerhez tartozó EvoBus Hungária Kft.-vel, melynek részeként összesen 12 típusból álló termékcsalád fejlesztését tervezik, többek között helyközi, elővárosi, városi, csuklós és turistabuszokat is gyártanak majd.

A Kravtex 120 Econell 12 típusú autóbuszt adott át a Volán-társaságoknak a napokban. A járműveket Euro 6 C emissziós besorolású, környezetkímélő FPT-motorral, robotizált sebességváltóval és fejlett fedélzeti diagnosztikai rendszerrel szállítják, ami lehetőséget biztosít a jármű- és menetadatok valós idejű online nyomon követésére, illetve a flottamenedzsment-rendszerekkel való együttműködésre.

Az utasok kényelmét GPS-vezérlésű audiovizuális utasinformációs rendszer, valamint nagy teljesítményű klímaberendezés szolgálja. A jármű akadálymentes a kerekesszékkel és babakocsival közlekedőknek.

A mosonmagyaróvári és nyugat-magyarországi gyártó 2018 és 2020 között saját forrásból kétmilliárd forint összértékű beruházási programot hajt végre, amely magában foglalja a győri és mosonmagyaróvári üzemek összesen ötezer négyzetméteres bővítését, a Kühne öntödéjének teljes körű rekonstrukcióját, és a megkezdett stratégiai gépbeszerzések folytatását.

A cég kapacitásai felfuttatásával akár évi 500 jármű készítését is vállalja. Jövőre pedig bemutatkozik a cégcsoport új generációs regionális busza, a Credobus lnovell 13+, amely növelt befogadóképességével, újragondolt padlókoncepciójával és kibővített szolgáltatáskínálatával az egyik legsokoldalúbb terméke lesz. A jármű ideális lesz például iskolások szállításához és más csoportos utazásokhoz.

Ez azért is fontos, mert az innovációs tárca a közelmúltban jelentette be iskolabuszprogramját, amelynek keretében speciális, gyerekszállításra kifejlesztett járműveket állítanak forgalomba, amelyek különleges fedélzeti szolgáltatásokat kínálnak. Ezek közé tartozik például az, hogy a szülők mobiltelefonos applikáción követhetik a jármű útját, vagy ellenőrizhetik, hogy rajta ül-e a gyermekük.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

busz

tömegközlekedés

volán