A MÁV kitett magáért: a vonalfelújítások ellenére jól működik a tömegközlekedés

HelloVidék   
  Megosztom
A MÁV kitett magáért: a vonalfelújítások ellenére jól működik a tömegközlekedés

A Budapest–Hatvan vonal Pécel és Aszód közötti szakaszán február 4-től, egy hete tart a pályarekonstrukciós munka, amely miatt Pécel és Aszód között szünetel a vonatforgalom és – változó szakaszokon – pótlóbusszal kell utazni.

Az eddig beérkezett tapasztalatok és az utasoktól érkezett észrevételek azt mutatják, hogy a széles körű egyeztetések, szakmai előkészítések eredményesek voltak: nagyobb fennakadás, késés nem volt, a pótlóbuszokon nem alakult ki tartós zsúfoltság. A jegyváltások száma nem csökkent, ami azt bizonyítja, hogy az utasok a vonatpótlós közlekedés ellenére is a vasutat választják.

A Keleti pályaudvar és Hatvan között InterCity-k helyett pótlóbuszok járnak, a többi vonat helyett – eltérő szakaszokon – ugyancsak buszokkal kell utazni. Az IC-pótlók jellemzően tartják a menetrendet; olykor előfordult, hogy a reggeli vagy délutáni csúcsidőben az M3-as be-, illetve kivezető szakaszán feltorlódott kocsisor miatt 10-15 perccel hosszabb menetidővel jártak az IC-t pótló buszok, derül ki a MÁV-START közleményéből.

Késés, nagyobb fennakadás, nem volt (ez alól február 5. volt kivétel, amikor Rákos állomásnál vezetékszakadás nehezítette az elővárosi vonatközlekedést Pécelig). Az eltelt egy hét alatt a pótlóbuszok többnyire nem voltak zsúfoltak. Az Isaszeg környéki nagyobb utasforgalom miatt előfordult, hogy Isaszegnél nem mindenki fért fel, ezért az arra közlekedő buszok számát a csúcsidőben növelték. Az útbaigazításhoz, tájékozódáshoz komoly segítséget jelentett január 30-tól február 5-ig az állomásokon és környékükön tevékenykedő 38 hosztesz, 93 diákmunkás, illetve az 50 ezer szórólap.

Az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel; illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. A kimaradó szakaszokon pótlóbuszok viszik az utasokat. Bejáratódott az útvonal az elővárosi utasok esetében is, főként a naponta ingázóknál. A Pécel–Hatvan szakaszon közlekedő gyors pótlóbuszokat főként a Hatvanból Egerbe és Sátoraljaújhelyre gyors- és sebesvonatokkal utazók veszik igénybe, ez a pótlóbusz közvetlenül csatlakozik a Hatvanból induló gyors- és sebesvonatokhoz.

A Keleti pályaudvar és Pécel közötti, illetve az Aszód–Hatvan viszonylatban közlekedő vonatok a vágányzári menetrend szerint, a reggeli csúcsidőszakban néhány perccel hosszabb menetidővel tették meg az utat a pótlóbuszos átszállások miatt. A hatvani csomópont most átszállási helyként működik, ezért a hatvani állomáson a MÁV-START erősítette az utastájékoztatást.

Ezen a vonalon, a különféle viszonylatokban naponta 8-10 ezren utaznak, a vágányzárral kapcsolatban az ügyfélszolgálathoz 37 megkeresés érkezett, ezek alapján további finomhangolásokat végeztek a vasúti és pótlóbuszos közlekedésen, valamint az utastájékoztatás esetében.

Február 4-én az előző hétfőhöz képest 14 százalékkal kevesebb helyjegyet váltottak, 3-án vasárnap viszont 20 százalékkal többen utaztak az IC-ken, mint az egy héttel korábbi vasárnap. A legutóbbi hétvégén az utazások száma elérte a korábbi hétvégi forgalom mértékét. A jegyváltásoknál nincs visszaesés, ami azt bizonyítja, hogy a pótlóbuszos közlekedés ellenére is a vasutat választják az utasok a Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely, illetve Eger viszonylatban, valamint a budapesti elővárosi vonalszakaszon.

Az utasok továbbra is tájékozódhatnak a közlekedésről a MÁV weboldalán; az eligazodást térképek és a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszok is megkönnyítik. A vasúttársaság kéri utasait, hogy a felújítások ideje alatt kísérjék figyelemmel az állomásokon elhelyezett hirdetményeket, útbaigazító táblákat, térképeket, a hangos utastájékoztatót, valamint a MÁVINFORM Facebook-oldalát. A módosított menetrend a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek között érhető el. Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazásban és a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 3 49 49 49-es, illetve a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámon.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

máv

vonat

pótlóbusz

tömegközlekedés