Egyre jobb a tömegközledés Szegeden: 8 új trolibusz áll forgalomba!

MTI   
  Megosztom
Egyre jobb a tömegközledés Szegeden: 8 új trolibusz áll forgalomba!

Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden, ezek mellett rövidesen egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos busszal is találkozhatnak tesztüzemben az utazók - tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.

A közlemény szerint a közösségi közlekedésben hétköznapokon Szegeden átlagosan 50-50 ezer utas használja a villamosokat és trolikat. Az önkormányzat a járműpark korszerűsítéséhez, felújításához minden évben több százmillió forintos költségvetési támogatást biztosít.

A fejlesztések célja, hogy klimatizált és alacsonypadlós járművek álljanak forgalomba minden évben, és egy 100 százalékosan elektromos flotta révén Szeged közösségi közlekedésének szén-dioxid-kibocsátása évek alatt a nullára csökkenjen. A járművek modernizálását az SZKT saját üzemeiben és gyártósorain végzi, közvetlenül ötven szakembert foglalkoztatva így.

A forgalomba álló négy darab T-810-es sorozatba tartozó alacsonypadlós trolibuszt a Skoda Ostrov gyártotta. A járműveket a szegedi közlekedési cég használtan vásárolta. A trolikba Szegeden került be a francia Cegelec fékezésnél energia visszatáplálásra is képes villamos berendezése. Az első két ajtónál akadálymentes, 72 férőhelyes járművek utastéri légkondicionáló berendezést kaptak.

A T-870-es sorozatú trolikat a lengyel Solaris Bus & Coach vállalat gyártotta. A szintén használtan vásárolt négy jármű - az utas- és vezetőtéri klímaberendezések beépítése mellett - kívül-belül felújításon esett át az SZKT műhelyében.

A csongrádi megyeszékhelyen rövidesen tesztelésre utasforgalomba állítanak egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos buszt is. Az Evopro Bus Kft. tulajdonában álló kísérleti jármű az éjszakai töltésű elektromos buszoknál kisebb, 57 kilowattórás akkumulátoregységet kapott, így egyszeri töltéssel a jármű hatótávja mintegy 60 kilométer, de menet közben a felsővezetékéről képes energiavételezésre. A Szegedi Tudományegyetemmel közös kutatás-fejlesztési projekt célja olyan járművek kialakítása, amely legalább útvonalának felét áramszedő nélkül képes megtenni.

Fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

tömegközlekedés

trolibusz

közlekedés

szeged

utazás