Egyre jobb a tömegközledés Szegeden: 8 új trolibusz áll forgalomba!

MTI   
  Megosztom
Egyre jobb a tömegközledés Szegeden: 8 új trolibusz áll forgalomba!

Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden, ezek mellett rövidesen egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos busszal is találkozhatnak tesztüzemben az utazók - tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.

A közlemény szerint a közösségi közlekedésben hétköznapokon Szegeden átlagosan 50-50 ezer utas használja a villamosokat és trolikat. Az önkormányzat a járműpark korszerűsítéséhez, felújításához minden évben több százmillió forintos költségvetési támogatást biztosít.

A fejlesztések célja, hogy klimatizált és alacsonypadlós járművek álljanak forgalomba minden évben, és egy 100 százalékosan elektromos flotta révén Szeged közösségi közlekedésének szén-dioxid-kibocsátása évek alatt a nullára csökkenjen. A járművek modernizálását az SZKT saját üzemeiben és gyártósorain végzi, közvetlenül ötven szakembert foglalkoztatva így.

A forgalomba álló négy darab T-810-es sorozatba tartozó alacsonypadlós trolibuszt a Skoda Ostrov gyártotta. A járműveket a szegedi közlekedési cég használtan vásárolta. A trolikba Szegeden került be a francia Cegelec fékezésnél energia visszatáplálásra is képes villamos berendezése. Az első két ajtónál akadálymentes, 72 férőhelyes járművek utastéri légkondicionáló berendezést kaptak.

A T-870-es sorozatú trolikat a lengyel Solaris Bus & Coach vállalat gyártotta. A szintén használtan vásárolt négy jármű - az utas- és vezetőtéri klímaberendezések beépítése mellett - kívül-belül felújításon esett át az SZKT műhelyében.

A csongrádi megyeszékhelyen rövidesen tesztelésre utasforgalomba állítanak egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos buszt is. Az Evopro Bus Kft. tulajdonában álló kísérleti jármű az éjszakai töltésű elektromos buszoknál kisebb, 57 kilowattórás akkumulátoregységet kapott, így egyszeri töltéssel a jármű hatótávja mintegy 60 kilométer, de menet közben a felsővezetékéről képes energiavételezésre. A Szegedi Tudományegyetemmel közös kutatás-fejlesztési projekt célja olyan járművek kialakítása, amely legalább útvonalának felét áramszedő nélkül képes megtenni.

Fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak csökkentése érdekében a kormány 2020. március 19-től - többek között - maximalizálta a fogyasztási hitelek teljes hiteldíj mutatóját (THM). Érdemes azonban körültekintően választani, mivel a kedvezményes személyi kölcsön kamata a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és az új, jellemzően magasabb kamatszint miatt megugrik a törlesztőrészlet is. Ha például 2 millió forintra lenne most szükséged, akkor az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt 60 hónapos futamidővel a kedvezményes időszakban 38414 forintos törlesztőre, míg 2021-től 40219 forintos törlesztőre számíthatsz. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, szintén 60 hónapos futamidő esetén, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

tömegközlekedés

trolibusz

közlekedés

szeged

utazás