Változhat a menetrend: holnaptól ismét beveszi az országot a Volán

MTI   
  Megosztom
Változhat a menetrend: holnaptól ismét beveszi az országot a Volán

Október 1-jétől egyetlen állami társaság, a Volánbusz Zrt. látja el az ország egész területén a közúti helyközi személyszállítást. Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbuszvezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni - mondta a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A lap hétfői számában megjelent interjúban Dávid Ilona elmondta, hogy az integráció alapvető célja a közúti közösségi közlekedés fejlesztése, az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása. Állami vállalatként fontos szempont a költséghatékonyabb, szervezettebb működés kialakítása is.

Emellett kiemelt tervünk, hogy a helyi közlekedésben, azaz a települések, városok személyszállítási feladataiban újra aktív szerepet kapjon a Volánbusz

- tette hozzá az elnök-vezérigazgató. Az integráció folyamatáról elmondta, hogy a közlekedési központok beolvadnak a Volánbusz Zrt.-be, azaz a munkatársak jogutódlással átkerülnek a társasághoz. Az egyesülés után a Volánbusz 19 ezer fős nagyvállalattá válik.

Arra a kérdésre, hogy mekkora a sofőrhiány, Dávid Ilona megjegyezte, hogy nagy különbségek vannak az egyes régiók között: van, ahol egyáltalán nincs sofőrhiány, máshol több ember hiányzik a rendszerből. "Minden autóbuszvezetőre, műszaki munkatársra szükségünk van, és meg is teszünk mindent annak érdekében, hogy megtartsuk a kollégákat. Emellett folyamatosan toborzunk" - fűzte hozzá. A várható előnyökről szólva kiemelte a közlekedési központokat körülvevő határok feloldását.

Megkezdtük a menetrendek összehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel

- mutatott rá. Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatási színvonal növeléséhez feltétlenül szükséges a járműpark megújítása. Már tavaly megkezdték a korszerű autóbuszok beszerzését, 2018 novemberétől idáig 269 új jármű állt forgalomba országszerte. A közelmúltban 638 autóbusz beszerzését indították el, ami a teljes járműállomány tízszázalékos megújulását jelenti, és stratégiájukban a buszbeszerzések a jövőben is kiemelt helyen szerepelnek.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

közlekedés

volán

busz

utazás

átszervezés

személyszállítás