Ez nehéz menet lesz: tiltakoznak a helyiek a Budapest–Balaton bicikliút építése miatt
![Ez nehéz menet lesz: tiltakoznak a helyiek a Budapest–Balaton bicikliút építése miatt Ez nehéz menet lesz: tiltakoznak a helyiek a Budapest–Balaton bicikliút építése miatt](https://cdn.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2020/10/1603263219-E9yDKs55A_md.jpg)
A főként Facebookon szerveződő civilek egyértelműen a városvezetést teszik felelőssé azért, mert szerintük a lakosságnak fogalma sem volt arról, hogy hamarosan olyan beruházás kezdődik, amely további helyet vesz el a szűk főutcából.
Évek óta csúszik a fővárost és a Balatont összekötő bicikliút beruházása, Biatorbágyon az építés előtti utolsó pillanatban kezdtek szervezkedni a tervek ellen, ám közben megindult a kivitelezés. Révész Máriusz kormánybiztos csak az utóbbi napokban szembesült a konfliktussal, írja a 24.hu.
Népszavazási kezdeményezés, biciklis tüntetés, aláírásgyűjtés és egy sor beadvány: Biatorbágyon nem fogadják kitörő lelkesedéssel, hogy végre építeni kezdik a Budapest–Balaton kerékpárutat. A helyi civileknek nincs bajuk sem a biciklisekkel, sem a Dunántúlt átszelő kerékpárúttal, ám a város főutcájára tervezett nyomvonallal szemben alapvető kifogásaik vannak. Az útvonalról már évekkel ezelőtt megszületett a döntés, a helyi civilek egy csoportja azonban alig több mint két hónapja, augusztusban ébredt rá, hogy a tervek szerint az eddig is nagyon forgalmas és szűk főutcába fogják belezsúfolni a kétsávos bicikliutat.
A városba be-, és az Etyek felé kivezető szakaszokon már el is indultak a munkálatok, ugyamakkor a balatoni kerékpárútnak már több mint egy éve készen kellene lennie. 2019 decemberére csak a közbeszerzést tudták lezárni a Budaörs és Székesfehérvár közötti szakaszokra, így a befejezésre most 2022 a céldátum.
A főként Facebookon szerveződő civilek egyértelműen a városvezetést teszik felelőssé azért, mert szerintük a lakosságnak fogalma sem volt arról, hogy hamarosan olyan beruházás kezdődik, amely további helyet vesz el a szűk főutcából. Állításuk szerint az önkormányzat elhallgatta a beruházás várható következményeit, a pontos tervdokumentációt pedig egészen addig nem ismerhette meg a lakosság, amíg a civilek közzé nem tették.
Egy helyi civil társaság azt kérte, hogy tervezzék át a biatorbágyi szakaszt, amihez egy, a várost teljesen elkerülő útvonalat is javasoltak. A polgármester, Tarjáni István a helyi újságban válaszolt nyilvánosan nekik. Szerinte „hamis állítás”, hogy nem volt széles körű egyeztetés a nyomvonal kiviteli terveiről, és az sem igaz, hogy a nyomvonal forgalomtechnikai és közlekedésbiztonsági szempontból átgondolatlan vagy életveszélyes lenne. A polgármester szerint azért jó ötlet a városon belül vezetni a bicikliutat, mert a kerékpáros gerincvonal a belső bringás forgalom számára is hasznos lesz, és növelni fogja a kerékpározók számát.
Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztos a 24.hu kérdésére azt mondta, csak az utóbbi napokban szembesült azzal, hogy Biatorbágyon milyen konfliktust okoz a kerékpárút. Szerinte azért lesz nehéz a kérdésben igazságot tenni, mert mindkét fél érveiben vannak megfontolásra érdemes elemek.
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)