Ezek a magyar vidéki városok lehetnek a nagy befutók: itt fejleszthetik a repteret

Világgazdaság   
  Megosztom
Ezek a magyar vidéki városok lehetnek a nagy befutók: itt fejleszthetik a repteret

Magyarországon jelenleg 119 repteret tartanak nyilván. Az állam öt-nyolc éven belül négy-öt nemzetközi repülőteret alakítana ki, ezenfelül pedig egy tucatnyi üzleti célú repülőtér is szerepel az átfogó repülőtér-fejlesztési stratégiában. Melyik vidéki város juthat ekkora előnyhöz?

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a hetekben jelentette be, hogy az állam öt-nyolc éven belül négy-öt nemzetközi repülőteret alakítana ki, ezenfelül pedig egy tucatnyi üzleti célú repülőtér is szerepel az átfogó repülőtér-fejlesztési stratégiában.

Békéscsaba lehet az egyik legnagyobb nyertese a vidéki repülőterek fejlesztési stratégiájának. A Világgazdaság értesülése szerint a koncepció többéves előkészítés után elkészült, és a kormány asztalán van. Ez számos, összességében több százmilliárd forintos beruházást tartalmaz, amelyek között meghatározó elem a békéscsabai infrastruktúra újjáépítése. Ez önmagában 30-35 milliárd forintba kerülhet, az elképzelések szerint 2025-re készül el. A fejlesztés szoros összefüggésben áll a gyulai Airbus gyárral. A békéscsabai repülőtér fejlesztésének előkészítésére 2020 végén 154 millió forintot biztosított a kormány. A tényleges munka várhatóan jövőre indul.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára külön kitért arra, hogy Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú kifutópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek – például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe –, akkor ne kelljen Budapestről vagy Debrecenből autózniuk.

A VG úgy tudja, hogy a Debreceni Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére is rendelkezésre állnak a tervek, itt azonban még több döntésnek is meg kell születnie. A debreceni reptér egyébként a Covid-válság előtt kifejezetten jó növekedési pályán mozgott: 2019-ben a régiós másodrepterek közül a grazi és az innsbrucki reptérnél is nagyobb forgalmat bonyolított le.

A börgöndi és a kiskunlacházi infrastruktúra fejlesztése is napirenden van. Az utóbbinak már csak a Budapest–Belgrád vasútvonal napokban elstartolt beruházása miatt is nagy jelentősége lehet, az előbbi pedig a sport- és az üzleti cél mellett a drónrepülés bázisává válhat. Ebben az Óbudai Egyetem szakmai partneri szerepet vállalt. Győr-Péren folyik a léginavigációs fejlesztés, Pécs-Pogány pedig funkcióváltás előtt áll - írta a VG.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

repülőtér

fejlesztések

nyíregyháza

debrecen

győr

békéscsaba