50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél

Portfolio   
  Megosztom
50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél

Az élelmiszer-árstop és a különadó is nehéz helyzetet teremt a kereskedelemben, amely kihívást jelent a Penny számára is, az üzletlánc azonban mégis egy nagyszabású rebranding folyamat közepén van ezekben az években. Az üzletek megújulása, a termékszortiment frissítése és az automatizálás is annak a jele, hogy a cég hosszú távra tervez Magyarországon – mondták el a Portfolio-nak Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató.

Milyen eredményeket tudott produkálni a Penny az idei első félévben és mit jelent ez a jelenlegi üzleti környezetben?

Silke Janz: A tavalyi év folytatódó nehézségei ellenére a Penny Magyarország Kft. teljes éves forgalma emelkedést mutatott a 2020-as év azonos időszakához képest.

Florian Jens Naegele: Az elmúlt évekre jellemző kihívások – a pandémia és az azt követő gazdasági recesszió – mellett egyre inkább úgy tűnik, ismét nehéz idők előtt állunk, de bízunk a Penny közel ötezer fős magyarországi csapatában. A jelenlegi gazdasági helyzet – a folyamatosan emelkedő energiaárak, az infláció, vagy éppen a szomszédunkat sújtó háborús állapotok – miatt a vásárlók pénztárcájára is óriási nyomás nehezedik. Ennélfogva a diszkontláncok egyre kedvezőbb választást jelentenek számukra, így a folyamatosan változó fogyasztói igényekre is a lehető leggyorsabban kell reagálnunk.

Hogyan befolyásolja az élelmiszer-árstop a cég működését és a beszállítókkal való tárgyalásokat?

FN: A legutóbbi kormányzati intézkedések kihívásokkal teli helyzetbe hozták a teljes kiskereskedelmi szektort, a termelőktől a beszállítókon át egészen az üzletekig, nagyobb áruházláncokig.

Ez a helyzet tőlünk is hatalmas erőforrásokat követel meg.

Partnereink kapcsán az a legfontosabb cél számunkra, hogy olyan feltételeket tudjunk létrehozni beszállítóinkkal, amelyek mindkét fél, sőt még a vásárlók számára is a lehető legtöbb előnnyel járnak. Természetesen nem szabad elfelejteni a fogyasztók szempontjából is értékelni a kialakult helyzetet. Bár számukra most anyagi szempontból kifejezetten örömteli döntések születtek (ársapka a liszt, olaj, cukor, csirke, sertéshús és UHT-tej termékekre), fontos kihangsúlyoznunk, hogy

A Penny-nél azon dolgozunk, hogy a lehető legtöbb termék hazai beszállítóktól kerüljön az üzleteinkbe. Amikor ez valamikor nem lehetséges – például az ellátási lánccal kapcsolatos problémák esetében –, akkor kifejezetten előnyös, hogy nemzetközi háttérrel rendelkezünk, hiszen ennek köszönhetően biztosított folyamatosan a széles és megbízható kínálat. Ráadásul pont ezzel tudunk versenyképesek maradni a piacon. Jelenleg az árucikkek közel kétharmadát biztosítják hazai termelők, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy ez az arány a jövőben még magasabb legyen.

Hogyan lehet értékelni a közelmúltban bejelentett intézkedést a kereskedelmi különadóról? Hogyan érinti ez a kereskedelmi szektort és azon belül a Penny-t?

FN: Figyelembe véve a vásárlói igények átalakulását, a Penny 2021-es esztendeje a repozicionálásról szólt, az országban található 227 üzletünk folyamatosan megújul és az árukínálatunk is jelentősen bővül.

Hatalmas összeget fordítunk a vállalat működésére, emellett a keletkezett profitunkat is folyamatosan visszaforgatjuk.

A diszkontláncok működésének lényege éppen az alacsony árrésben rejlik, ezért is jelent nagy kihívást számunkra a tervezett extraprofitadó bevezetése. Ezzel ugyanis éppen azon terveink megvalósítása válik nehezebbé, amelyeket a közeljövőben szeretnénk megvalósítani Magyarországon.

Mint említette, a Penny éppen egy rebranding folyamatot él át Magyarországon. Milyen okai vannak ennek a lépésnek és mennyibe kerül az üzletek megújulása?

SJ: Üzleteink megújulása 2021-ben kezdődött el, akkor összesen 35 millió eurót fordítottunk erre a célra. Az erre vonatkozó költségeink 2022-ben már 52 millió euróra nőttek, és a terveink szerint 2023-ban pedig további 35 millió eurót költünk a hazai üzleteink korszerűsítésére.

FN: Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy hosszú távú terveink vannak Magyarországon. Folyamatosan növeljük a hazai piaci szerepünket, tovább erősítjük és megújítjuk a márkát. Ezek mind olyan folyamatok, amelyekkel a vásárlói igényekre és a változó fogyasztói trendekre reagálunk. A vásárlói igények feltérképezése során ugyanis azt figyeltük meg, hogy

Utóbbi tapasztalataink révén erősítjük meg például az életmód-kínálatunkat és jelennek meg egyre nagyobb számban üzleteink polcain a glutén-, laktózmentes, cukorkontroll, bio-, és vegán termékeink.

Hogyan kezeli az üzletlánc a munkaerő-hiányt és milyen megoldásokkal tudja csökkenteni az élőmunka felhasználását?

SJ: Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezzel a problémával nem vagyunk egyedül az iparágban, mi is folyamatosan szembesülünk a munkaerőpiaci kihívásokkal.

Ez pedig arra késztet bennünket, hogy egyre kreatívabb megoldásokat alkalmazzunk, hiszen meg kell tartanunk a munkavállalóinkat és szükséges pótolnunk a hiányzó munkaerőt.

Az elmúlt időszakban sikerült felzárkóztatnunk a béreket és vannak olyan egységeink, ahol egy családon belül már a harmadik generáció dolgozik a vállalatnál.

Természetesen léteznek olyan folyamatok, amelyekhez elengedhetetlen szükségünk van a gépesítésre, de általánosságban még mindig döntő többségű a Penny-nél a humán munkaerő aránya.

A nemrégiben bevezetett önkiszolgáló kasszák például nem az értékes munkaerő gépi kiváltását, hanem a vásárlók gyors és kényelmes kiszolgálását támogatják.

Itt fontos megjegyeznem azt is, hogy a fizetési megoldások bővítése egy határozott reakció a folyamatosan változó vásárlói igényekre, amelyek nyomon követése elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy modern vállalat maradhassunk.

Milyen jövőbeli tervei vannak az üzletláncnak Magyarországon?

SJ: A törekvéseink legközelebbi kézzelfogható eredménye a karcagi logisztikai központunk 7 milliárd forint értékű bővítése és a hajdúsámsoni üzletünk közelgő megnyitása. Mindkét esetben szorosan együttműködünk a helyi önkormányzatokkal, munkaadóként fontos szerepet töltünk be az adott településéletében.

FN: A magyar piacon mögöttünk álló, több mint negyed évszázados jelenlétünk egyértelmű bizonyítéka annak, hogy

hosszú távra tervezünk, folyamatosan kutatjuk annak a lehetőségét, hogyan fejlesszük tovább magyarországi hálózatunkat, vagy éppen az ország melyik részén nyissuk meg legújabb boltjainkat.

Ugyanakkor a jelenleg érvényben lévő plázastop éppen az új üzletek nyitását nehezíti meg. A következő új üzletünket Hajdúsámsonban adjuk át az ősz folyamán.

Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a Penny Magyarország támogatta.

Fotó: Stiller Ákos

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

penny market

kereskedelem

kiskereskedelem

élelmiszer

diszkont

különadó

Élelmiszerárstop