Kiderült a fájó igazság, már ez is luxus a magyaroknak: hiába lett olcsóbb ez a tejtermék, alig fogy

Agrárszektor   
  Megosztom
Kiderült a fájó igazság, már ez is luxus a magyaroknak: hiába lett olcsóbb ez a tejtermék, alig fogy

A tej és tejtermékek fogyasztása az infláció okán tavaly rendkívüli módon visszaesett. Idén ugyan látunk már egy-egy apró pozitív elmozdulást, de nagyon mélyről kell visszakapaszkodni. A hazai fogyasztók a ráadásul a bio termékektől a normál tejtermékek felé fordultak- derült ki az Agrárszektor cikkéből.

A tej és tejtermékek fogyasztása az infláció okán tavaly rendkívüli módon visszaesett. Idén ugyan látunk már egy-egy apró pozitív elmozdulást, de nagyon mélyről kell visszakapaszkodni. Az infláció a tej és tejtermékeket sem kímélte, sem idehaza, sem Európában, amely viszonylag szokatlan európai tendenciákat vont maga után: a fogyasztók egyre inkább a saját márkás termékek, az olcsóbb márkák, nagyobb kiszerelések felé, a biotól a normál tejtermékek felé fordultak vásárlásaik során

- közölte Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója az Agrárszektornak. A szakember a lapnak elmondta, hogy a fogyasztók egyre inkább a saját márkás termékek után nyúlnak, a fő szempont az, hogy olcsón, nagy kiszereléshez jussanak hozzá. Ezen kívül még egy trend megfigyelhető: mégpedig az, hogy a bio termékektől a normál tejtermékek felé fordultak az emberek.

Egyre kevesebbet eszünk ezekből a tejtermékekből

A tejtermékek hazai feldolgozók általi belföldi értékesítésére vonatkozó AKI statisztika szerint 2023. évben a főbb tejtermékek közül csupán a hatósági árral érintett 2,8% UHT tej és a natúr joghurt értékesítése növekedett, míg a trappista sajtnál az előző évi, kis mértékben emelkedett értékesítési adatot sikerült megtartani. Egyes tejtermék kategóriákban ugyanakkor 2022-ről 2023-ra jelentősen csökkent a tejfeldolgozók belföldi értékesítése (vaj -9%: vajkrém: -14%, tehéntúró: -6%, ömlesztett sajt -11%, tejföl -5%).

Ömlik be ez a sajt Magyarországra

A tavalyi évben jelentősen nőtt sajtimportunk, a növekedés mintegy 13%-os volt, a két fő beszállító Németország és Lengyelország. Ugyan alacsony bázisról, de tavaly 45% fölött nőtt a dobozos tejimportunk is, ezek a tejek Csehországból és Szlovákiából érkeznek. Idén csak az év első két hónapjára van adatunk, eszerint a kedvezőtlen tendenciák folytatódtak, a sajtimport 18%-kal, a fogyasztói tejimport 32%-kal nőtt

- fogalmazott a szakember.

Harcz Zoltán szerint a változó fogyasztói szokások követése és a fogyasztók megtévesztésének megakadályozása érdekében az eddigieknél nagyobb erőforrásokat kell fordítani a következetes vásárlói tudatformálásra, különösen a növényi alapanyagból előállított utánzatok kapcsán.

A cikk folytatása az Agrárszektoron olvasható!

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

agrárszektor

tej

tejipar

mezőgazdaság