Rengeteg fejlesztést terveznek ebben a vidéki városban: turistaparadicsom lesz belőle?

HelloVidék   
  Megosztom
Rengeteg fejlesztést terveznek ebben a vidéki városban: turistaparadicsom lesz belőle?

Miskolc látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20 százalék pedig környékbeli országokból érkezik. Miskolctapolca és a Diósgyőri vár több tízmilliárdos fejlesztési szakaszon van túl, országos szinten jelentős attrakciók várják a látogatókat hamarosan.

Elkészült Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája, amely a következő 10 évre iránymutatásként szolgál minden helyi ágazati fejlesztés és szereplő számára. A stratégia célja, hogy Miskolc négy legfontosabb turisztikai attrakciója azonosan magas színvonalon várja a látogatókat, és hogy egy erős Miskolc márkanév alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Miskolc-Lillafüred, valamint a belváros és a történelmi Avas. A szerzők és a szakemberek azt remélik, hogy a városban eddig is jelentős erővel bíró idegenforgalom a minőségi élménykínálat, az egyedülálló attrakciók és a jól szervezett menedzsment segítségével tovább erősödik majd a jövőben.

Miskolc látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20 százalék pedig környékbeli országokból érkezik.

Miskolc célja a következő tíz évben kettős: egyrészt a belvárost és történelmi Avast és Lillafüredet is hasonló fejlettségi szintre kell hozni, másrészt össze kell kötni a város négy különböző élményígérettel rendelkező városrészét. A város konkrét turisztikai fejlesztési projektjeit – a stratégia részeként – a Herman Ottó Turisztikai Fejlesztési Program foglalja össze. A szakmai anyag elkészítésén szakértői csapat dolgozott bevonva a város turisztikai szereplőinek és vállalkozásainak széles körét.

Miskolcon és környékén olyan látványosságokkal találkozhatunk, mint például a Barlangfürdőről híres Miskolctapolca, a történelmi Avas több mint 800 pincét számláló pincesora és a romantikus hangulatú Lillafüred attrakciói. Miskolctapolcán épül Közép-Európa egyik legizgalmasabb élményfürdője, az Északerdő Zrt. kisvasút-fejlesztési projektjének eredményeként pedig megújul a Lillafüredi kisvasút és környezete.

A koronavírus-járvány okozta hatásokra reagálva a stratégia céljaival összhangban online turisztikai kampány is indult Miskolc pont jó! néven, amelynek célja a város sokszínűségének bemutatása a belföldi turisták részére. A város turizmusfejlesztési stratégiája hamarosan a közgyűlés elé kerül, a képviselők javaslatai alapján nyeri el végső formáját.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

miskolc

turizmus

fejlesztés

turisztikai fejlesztés