Őrületes felfedezés: megoldották az evolúció egyik nagy rejtélyét

Őrületes felfedezés: megoldották az evolúció egyik nagy rejtélyét

Az eddig ismert kövületek alapján azt feltételezték, hogy a virágos növények a jurát követő kréta időszakból származnak, de ezt most cáfolták a kutatók - írja az MTI.

A Nature Ecology and Evolution című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a virágos növények a 200 millió éve kezdődött és mintegy 145 millió éve véget ért jura földtörténeti időszakból erednek, vagyis több tízmillió évvel korábbról, mint amit az eddigi legöregebb kövületek mutatnak.

A létezőknél idősebb kövületek hiánya a fosszilizáció kis valószínűsége, valamint a korai virágos növények ritkasága számlájára írható - vélik a tudósok.

Az eddig ismert kövületek alapján a kutatók azt feltételezték, hogy a virágos növények a jurát követő kréta időszakból származnak, amely 145 millió éve kezdődött és 66 millió éve ért véget. Molekuláris órájuk azonban az első virágos növények megjelenését mintegy 100 millió évvel korábbra teszi.

A kutatók következtetései a kövületek előfordulásának nagy globális adatbázisa alapján végzett bonyolult matematikai számításokból és számítógépes modellezésekből származnak. A 198 virágos növénycsalád 15 ezer fosszíliájára alapuló adatbázist Jao-vu Hszing és kutatócsoportja állította össze több mint 700 publikáció alapján.

A tudósok következtetései szerint számos faj őse már megjelent a jura időszakban, ám robbanásszerűen csak később terjedtek el a virágos növények, mintegy 72-125 millió évvel ezelőtt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)