Őrületes felfedezés: megoldották az evolúció egyik nagy rejtélyét

Őrületes felfedezés: megoldották az evolúció egyik nagy rejtélyét

Az eddig ismert kövületek alapján azt feltételezték, hogy a virágos növények a jurát követő kréta időszakból származnak, de ezt most cáfolták a kutatók - írja az MTI.

A Nature Ecology and Evolution című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a virágos növények a 200 millió éve kezdődött és mintegy 145 millió éve véget ért jura földtörténeti időszakból erednek, vagyis több tízmillió évvel korábbról, mint amit az eddigi legöregebb kövületek mutatnak.

A létezőknél idősebb kövületek hiánya a fosszilizáció kis valószínűsége, valamint a korai virágos növények ritkasága számlájára írható - vélik a tudósok.

Az eddig ismert kövületek alapján a kutatók azt feltételezték, hogy a virágos növények a jurát követő kréta időszakból származnak, amely 145 millió éve kezdődött és 66 millió éve ért véget. Molekuláris órájuk azonban az első virágos növények megjelenését mintegy 100 millió évvel korábbra teszi.

A kutatók következtetései a kövületek előfordulásának nagy globális adatbázisa alapján végzett bonyolult matematikai számításokból és számítógépes modellezésekből származnak. A 198 virágos növénycsalád 15 ezer fosszíliájára alapuló adatbázist Jao-vu Hszing és kutatócsoportja állította össze több mint 700 publikáció alapján.

A tudósok következtetései szerint számos faj őse már megjelent a jura időszakban, ám robbanásszerűen csak később terjedtek el a virágos növények, mintegy 72-125 millió évvel ezelőtt.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz!

hellovidek