Teszt: kiderült, hova utaznak a borkedvelő magyarok

MTI   
  Megosztom
Teszt: kiderült, hova utaznak a borkedvelő magyarok

2018‐ban immáron harmadik éve indult el a Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb boros kutatása. Az előző évek sikere idén is folytatódott, összesen közel 22 000 fő töltötte ki a kérdőívet. Az eredmények megerősítették a korábbi tapasztalatokat, a szakmai partner Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával bekerült új kérdések pedig további szempontokra világítottak rá.

2018‐ban a felmérés szakmai támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség volt, amely a borfogyasztással kapcsolatos kérdéseket az utazási szokásokkal kapcsolatos kérdésekkel egészítette ki így ezek az eredmények újdonságként szerepelnek a kutatásban.

Ezekből az derül ki, hogy boros utazást leggyakrabban évente egy alkalommal tesznek a válaszadók (22%), de hasonló azok aránya, akik ennél ritkábban (21%), vagy ennél gyakrabban (17%) keresnek fel boros úticélokat. Mindössze 9% nyilatkozta azt, hogy nem venne részt bortúrán. A válaszadók döntő többsége (70%) egy hétvégét, vagyis 2‐3 napot szán egy borhoz köthető belföldi utazásra.

A borvidék kiválasztásának legfontosabb szempontja (a válaszadók 40,5%‐a jelölte meg) annak ismertsége. Majdnem ugyanennyire fontosak a környékbeli látnivalók, élménylehetőségek (39,3%). Ezen belül a legtöbben a programokat, látnivalókat, gyerekbarát lehetőségeket, fürdőt, wellnesst és a természeti környezetet említették – érdemes tehát a borvidékeknek ezen szempontokra is kiemelt figyelmet fordítani a kommunikáció során. Hasonlóan lényeges szempontot jelentenek a borvidék pincészetei (37,9%), valamint a megrendezett események, borfesztiválok (37,3%). A döntésnél a válaszok alapján szerepet játszik még a korábbi tapasztalat vagy éppen az újdonságérték, illetve az ismerősök, barátok ajánlása.

A konkrét pince kiválasztásánál a borok kerültek első helyre (51%), nem sokkal lemaradva pedig a pince, mint helyszín jellemzői szerepeltek (44%). Valamivel több, mint a válaszadók harmada jelölte meg a közeli szállást (36%), illetve a pincészet hírnevét (34%). Ezután a pincészet saját rendezvényei következnek (30%), majd az étkezési lehetőség (23%), végül a borásszal/tulajdonossal való találkozás lehetősége (17%).

A válaszadók nagyobb része érdeklődik a bor iránt

Az eddigi évekhez hasonlóan idén is az internetező hazai lakosság borfogyasztási és borvásárlási szokásai képezték a kutatás magját. Új kérdésként került be a kutatásba, hogy az illető készít‐e, vagy gyűjt‐e bort. A válaszadók több mint negyede gyűjt, közel tizede pedig készít is.

A korábbi évekhez hasonlóan a válaszadók egyszerű borfogyasztónak (45%), vagy legalább érdeklődőnek (41%) vallották magukat, de emellett a borbarátok (11%), a borismerők (2%) és borszakemberek (1%) is stabil bázist jelentenek.

A korábbi évek tapasztalatának megfelelően a válaszadók legnagyobb része (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta. Vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. Az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amelyet a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%).

Továbbra is leginkább villányi (61%), egri (55%), illetve tokaji (50%) borokat fogyasztunk szívesen, és ugyanazon három borvidék követi a „kedvenceket” - Szekszárd (38%), Badacsony (32%) és Balatonfelvidék (31) -, mint az előző években.

A válaszadók legnagyobb arányban a rozé bort szeretik (56%), amit a száraz vörös (47%), illetve száraz fehérbor követ (42%). Az édes fehérborok kedveltsége sem marad el lényegesen ettől (37%), és az édes vörösboroké is viszonylag magas (34%).

Leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34%), amit a borászat, pincészet (21%), illetve a diszkont (18%) követ. A borszaküzlet jön ezek után (12%), az internet aránya továbbra is alacsony (1%). A válaszadók mindössze 1%‐a vásárol gyakran interneten bort, 9%‐nál előfordult már, a fele ki sem próbálná.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

bor

borászat

villány

tokaj

eger

badacsony

balaton

szekszárd