Felgyorsulhat a pénzügyi adminisztráció: elstartolt a Takarék Business Assistant

HelloVidék   
  Megosztom
Felgyorsulhat a pénzügyi adminisztráció: elstartolt a Takarék Business Assistant

Mikro- és kisvállalkozások pénzügyi adminisztrációját segíti a Takarék Business Assistant ma elindult online számlázó és ügyviteli rendszere. A pénzügyi asszisztens teljesen elektronikus számlázást, archiválást, partnerkezelést végez, valamint átveszi a július 1-jétől kötelező adóhatósági adatszolgáltatás terhét. Használatával nő a vállalkozás hatékonysága, évente akár több száz órával csökkenthető az adminisztrációra fordított idő. A rendszert a Takarékbank saját ügyfeleinek ingyen biztosítja, amennyiben legalább még egy hónapig ügyfelek maradnak.

Magyarországon csak az adóval kapcsolatos adminisztráció évente átlagosan majdnem 300 órát vesz el egy vállalkozás életéből, rontva a hatékonyságot és a jövedelmezőséget. Ráadásul július 1-jétől minden olyan számláról online adatot kell szolgáltatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, amelyet belföldi ügyletről belföldi adóalanynak állítottak ki. Ez alól csak a magánszemélyek részére kiállított számlák a kivételek 2021. január 1-jéig. Az új szabályozás különös aktualitást ad a Takarék Business Assistant online pénzügyi asszisztensnek.

Országszerte mintegy nyolcszázezer mikro- és kisvállalkozás működik – közülük 156 ezer a Takarékbank ügyfele –, az ő igényeikre fejlesztették ki a rendszert. A szolgáltatás, a tba.hu felületen történt regisztrációt követően a Takarékbank ügyfeleinek ingyenesen érhető el, 2021 július 31-ig.

A Takarék Business Assistant használatával a felére-harmadára csökkenthető a pénzügyi adminisztrációra fordított idő, mert a leggyakoribb és legnagyobb terhet jelentő munkafolyamatokban nyújt segítséget. Az online rendszer nem csak az adóhatósági adatszolgáltatást végzi el automatikusan, hanem kezeli a kimenő és a bejövő számlákat, felgyorsítja a számlázási folyamatot, figyeli a határidőket és a lejárt számlákat. Előre kalkulálja a várható áfafizetési kötelezettséget és a KATA összegét, a Cégkapura érkezett üzeneteket is megjeleníti, mindezzel egyszerűsíti és gyorsítja a kötelező adminisztrációt.

A Takarék Business Assistant emellett átfogó képet ad egy cég pénzmozgásairól, havi mérleget készít, tárgyévi összesítést ad, valamint szerződések és hatósági iratok rendezett tárolását is lehetővé teszi.

Az új online számlázó és ügyviteli rendszerrel az adatok az interneten keresztül bárhonnan elérhetőek, nincs az irodához kötve, és a könyvelő is ráláthat a számlákra.

Címlapkép: Getty Images

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

takarék

takarék csoport

takarék business assistant

pénzügy

ügyintézés