Veszélyes lehet a túlzásba vitt vitaminfogyasztás: ilyen durva hatásai vannak

HelloVidék   
  Megosztom
Veszélyes lehet a túlzásba vitt vitaminfogyasztás: ilyen durva hatásai vannak

Sokkal egyszerűbb bekapni egy tablettát, így pótolni a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, ráadásul azzal sem kell foglalkozni, hogy melyik élelmiszerben milyen tápanyagok vannak. Ennek azonban veszélyei is vannak.

A kiegyensúlyozott vegyes táplálkozás, sok zöldség és gyümölcs fogyasztása a téli időszakban különösen fontos. A jelenlegi árak mellett nem minden fogyasztó számára elérhető a helyes táplálkozás. És

Ráadásul azzal sem kell foglalkozni, hogy melyik élelmiszerben milyen tápanyagok vannak, a fogyasztók szájába rágják, hogy pont azt a terméket miért kell fogyasztani. A reklámok ömlenek a médiából, jobbnál jobb tablettákat, vitaminokkal, ásványi anyagokkal dúsított élelmiszereket ajánlva a fogyasztóknak. Vitamin a csokoládéban, gumicukorkában, nyalókában stb.

Mi a kockázat?

A C-vitamin és a B-vitaminok esetében a túlzott fogyasztás legfeljebb pénzkidobás, hiszen a felesleg egyszerűen kiürül a szervezetből. C-vitaminból a napi szükséglet átlagosan 80 mg, ezzel szemben az étrendkiegészítőkben 1000, netán 2000 mg van, aminek nagy része fölösleges, legfeljebb gyomorpanaszokat okoz.

- hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Könnyen előfordulhat, hogy akár az ezekkel dúsított élelmiszerből fogyaszt túl sokat. Ezek a vitaminok nem ürülnek ki a szervezetből, hanem felhalmozódnak és egy ponton túl panaszokat okoznak, pl. bőrelváltozásokat. Gyógyszer esetén legalább felhívják a figyelmet, hogy konzultáljanak orvosukkal, étrendkiegészítő reklámok esetén még ezt sem tapasztalhatjuk.

Címlapkép: Getty Images

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

vitamin

immunerősítés

influenza

tél