Tízmilliárdból újulhat meg a vasúti csomópont: hatalmas hiányt pótolna a térség fejlesztése

HelloVidék   
  Megosztom
Tízmilliárdból újulhat meg a vasúti csomópont: hatalmas hiányt pótolna a térség fejlesztése

Jelenleg is tárgyalások folynak arról az ukránokkal, hogyan tudnák kihasználni a Fényeslitkén idén elkészült East-West Gate terminál kapacitásait – mondta Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az MLSZKSZ szervezésében megrendezett Kelet-Európai Intermodális Konferencián, Budapesten. A kapacitás növelésére az ukrán gabonaszállítmányok miatt nagy szükség van, ezért a kormány tízmilliárdos nagyságrendű forrást biztosít a záhonyi térség vasúti fejlesztésére. Emellett tárgyalnak a kárpátaljai hatóságokkal a beregsurányi határátkelő teherjárművek előtti megnyitásáról is.

A háború alapvetően rendezi át a térség logisztikai kilátásait. Ez a jövőben is így marad, nem tudjuk mennyi ideig, de egyre inkább úgy látszik, hogy az ukrajnai háborúnak nem lesz egyhamar vége, (…) ezért felértékelődtek Ukrajna nyugati határai

- hangsúlyozta felszólalásában Magyar Levente. Az államtitkár hozzátette, hogy a tengeri gabonaszállításról szóló megállapodás nagyon törékeny.

Új dimenziók nyíltak a záhonyi térségben

A kormány tízmilliárdos nagyságrendű forrást biztosított ahhoz, hogy Záhony térségében a korábban elmaradt vasúti fejlesztéseket pótolni lehessen, a kapacitás növelésére ugyanis az ukrán gabonaszállítmányok miatt nagy szükség van.

A Fényeslitkén idén elkészült East-West Gate intermodális terminál új dimenzióba emeli a térség lehetőségeit, jelenleg is folynak a tárgyalások az ukránokkal, hogyan tudják teljesen kihasználni.

Tárgyalnak a kárpátaljai hatóságokkal, hogy a záhonyi közúti teherforgalom tehermentesítésére nyissák meg a beregsurányi határátkelőt a 7,5 tonnás teherjárművek előtt, ebben az év végéig biztosan lesz előrelépés – jelezte az államtitkár.

Négy év múlva elindul az áruforgalom a trieszti magyar kikötői terminálon

A trieszti kikötő is egy korszakos fejlesztése a magyar logisztikának, várhatóan két év múlva elkezdődhet a magyar tulajdonú terület kivitelezése, és négy év múlva elindulhat az áruforgalom – mondta Magyar Levente. Elsőként a magyar áruk raktározására, további feldolgozására alkalmas bázis jön létre a területen, amely többféle árucsoportot is ki tud majd szolgálni.

Elkészült a Via Carpatia magyar szakasza, így Kassa felől Miskolcon és Debrecenen át Nagyvárad felé végi autópályán lehet áthaladni Magyarországon. 2025-re elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése, ez a balkáni folyosó a háború miatt felértékelődött – emelte ki az államtitkár. A V4-es gyorsvasúti hálózat fejlesztésében a kormány tartja a menetrendet, a finanszírozás az uniós megállapodástól függ. Egy évtizeden belül reális cél, hogy gyorsvasút kösse össze a visegrádi fővárosokat, valamint Bécset, ezzel pedig bekapcsolódhatunk a nyugat-európai nagysebességű hálózatba.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

záhony

beregsurány

vasútfejlesztés

vasúti átjáró

fényeslitke