Mire készül a Mercedes? Ellepték a robotmunkások a kecskeméti gyárat

hvg.hu   
  Megosztom
Mire készül a Mercedes? Ellepték a robotmunkások a kecskeméti gyárat

A Mercedes kezdetben azt vizsgálja, hogy az Apptronik Apollo robotja milyen jól szállít alkatrészeket az emberi gyártósoron dolgozóknak - írja a The Verge oldal.

Mint írják, a Mercedes-Benz a legújabb autóipari vállalat, amely azt próbálja ki, hogyan lehetne humanoid robotokat használni az „alacsony képzettségű, fizikailag megterhelő, kézi munka” automatizálására. Pénteken az Apptronik robotikai cég bejelentette , hogy kereskedelmi megállapodást kötött a Mercedesszel, hogy kipróbálják, hogyan lehet a „nagyon fejlett robotikát”, például az Apollo-t – az Apptronik 160 kilós kétlábú robotját – használni a gyártásban.

Az Apptronik azt állítja, hogy a Mercedes olyan felhasználási eseteket kutat, mint például az Apollo ellenőrzése és az alkatrészek szállítása az emberi gyártósor dolgozóinak. Egyik cég sem közölt számokat a megállapodásról, vagy arról, hogy hány Apollo robotot próbálnak ki. Az Apptronik szerint a humanoid robotok lehetővé tennék a járműgyártók számára, hogy megkezdjék a gyártási feladatok automatizálását anélkül, hogy át kellene tervezniük meglévő létesítményeiket. A vállalat szerint megközelítése ehelyett „néhány fizikailag megterhelő, ismétlődő és unalmas feladat automatizálására összpontosít, amelyekhez egyre nehezebb megbízható munkaerőt találni”.

Magyar gyárban is színre léphetnek a robotok

Ahogy a portál írja: a Financial Times értesülései szerint a Mercedes megkezdte egy eddig ismeretlen számú Apollo robot kipróbálását magyarországi gyárban. Az országban évek óta munkaerőhiány tapasztalható, miközben a munkavállalók Nyugat-Európába vándorolnak, és az Audi és a Mercedes is aggodalmát fejezte ki a munkaerő-kínálattal kapcsolatban 2016-ban.

Mindez egyelőre határterület, meg akarjuk érteni, hogy a robotika és az autógyártás milyen lehetőségeket rejt magában, hogy betöltse a munkaerőhiányt olyan területeken, mint az alacsony képzettséget igénylő, ismétlődő és fizikailag megterhelő munka, és hogy felszabadítsa a gyártósoron dolgozó, magasan képzett munkatársainkat

– mondta Jörg Burzer, a Mercedes gyártási vezetője a projekt kapcsán.

Az 1,73 m magas és 72,5 kg súlyú Apollo akár 25 kg súlyú tárgyakat is képes felemelni, és akár négy órán keresztül is képes működni. A rajta lévő akkumulátorcsomag kivehető, ami azt jelenti, hogy nem kell kiállnia a munkából a feltöltéshez, csak elemet kell cserélni.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

robotmunkások

robotok

kecskemét

kecskeméti mercedes-benz gyár

mercedes

mercedes-benz gyár

mercedes-gyár