Befékezett az autóipar: leállt a kecskeméti Mercedes gyárbővítése

Index   
  Megosztom
Befékezett az autóipar: leállt a kecskeméti Mercedes gyárbővítése

A német autóipar rendszerszintű problémái miatt több nagy gyártó is újragondolja a terveit, az átmeneti megtorpanás pedig a kecskeméti gyárbővítést is érinti. Az autóipar átalakulása fejfájást okozhat a járműgyártástól krónikusan függő magyar gazdaságnak, rövid távon viszont nem érdemes pánikolni, mert a magyarországi gyártás a legversenyképesebbek között van. A halasztás pedig inkább az óvatosság, mint valami komolyabb baj előjele - írja az Index.

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy megszorításokra kényszerül a BMW és a Daimler és emiatt csökkentenie kell a Magyarországon tervezett termelés bővítését. Az Index információi szerint átmenetileg felfüggesztették Kecskeméten a Mercedes-gyár bővítését, melyet a Daimler stuttgarti központja is megerősített. A bővítés azonban továbbra is cél marad Kecskeméten.

Ugyanakkor a korábbi tervek felülvizsgálata zajlik. A lap szerint lehet, hogy a full-flex gyárról szóló elképzelés helyett egy másik koncepció valósul meg. Az eddigi tervek szerint rugalmasan, egy gyártósoron állították volna elő a különböző modelleket, a piaci igényekre tekintve azonban lehet, hogy nem ez lesz a nyerő elképzelés. A portál információi szerint a gyár bővítését végző kivitelező cég egyes alvállalkozói jelezték a szerződésbontást az építkezés felfüggesztése miatt, ezt a Mercedes nem erősítette meg.

A Daimler-nél jelenleg vezércsere folyik, ami szintén nem gyorsítja meg a döntést. A vezérigazgató-jelölt mindenesetre előrevetítette azt, hogy "a társaságnak 2025-ig jelentős lépést kell tennie a költségek lefaragása terén."

Hazánkban nagyon nagy az autóipar súlya, a hírportál szerint "világviszonylatban a harmadik az autóiparnak leginkább kitett nemzetek sorában, és ez elsősorban a nagy német gyárak jelenlétében mutatkozik meg: ha ők bajba kerülnek, húznak magukkal minket is."

Az évi 2,5 millió motort és félmillió autót, amit Magyarországon gyártanak, 90 százalékban külföldre viszik. Emiatt az autóipar gyengélkedése az exportnak tenne be. A járműipar összesen 170 ezer embernek ad munkát hazánkban, emiatt foglalkoztatási szempontból is jelentős a probléma.

Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke azt nyilatkozta a Trend FM-nek a Mercedes-gyár építésének várható csúszásával, és az ágazat helyzetét érintő aggodalmakkal kapcsolatban, hogy Magyarország jó helyzetben van. Mivel a hazai gyárak nemrég épültek és korszerű technológiával vannak ellátva, rugalmas szervezeti megoldásokkal és gazdaságos termeléssel rendelkeznek.

Ez csak egy profi lépés, ami szokványos bizonytalan helyzetben ekkora szereplőktől, ilyenkor ugyanis az a helyes stratégia, ha egy pillanatra megállunk és végiggondoljuk a folyamatokat, elemezzük a kialakult helyzetet

- mondta Gablini Gábor a Mercedes-gyár felépítésének csúszásáról, aki szerint nincs ebben semmi rendkívüli, tehát a lépés nem egy elhúzódó krízis kezdetét jelzi.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

gazdaság

autóipar

autó

bmw

mercedes

audi

daimler