Ez már a jövő: itt az ország első virtuális piaca, az emberek imádják

HelloVidék   
  Megosztom
Ez már a jövő: itt az ország első virtuális piaca, az emberek imádják

Átcsomagolt import-, és nagybani piacokról beszerzett, nagy árréssel továbbadott zöldségek, gyümölcsök helyett kizárólag ellenőrzött hazai termelők, családi gazdaságok saját termékeit juttatja el a budapesti, és a főváros környéki vásárlókhoz az ittaSzezon!. A Hámori Zsuzsa és Répássy Zsuzsanna által 2018-ban alapított startup úgy működik, mint egy digitálizált vidéki rokon. Mindig tudja, kinél, mi terem, időben szól, és a kért mennyiséget a termelők, és a fogyasztók számára is méltányos áron, a lehető legkisebb környezeti terheléssel, pop-up piaci pontokra szervezett átadással el is juttatja a szezonális, egészséges gyümölcsre vagy zöldségre vágyó városi fogyasztókhoz. A rendszer kulcsa az ittaszezon.com online platform: segítségével a szezon legjava mindig frissen kerülhet a termelőtől egyenesen az asztalra. A digitális piac bővítését a Hiventures inkubátor programja is támogatja.

“A piac örök, a piacozás módja azonban változik” - mondja Répássy Zsuzsanna, az ittaSzezon! egyik alapítója, aki multinacionális reklámügynökségi karrierből váltott, hogy az online marketing világából érkező társával, Hámori Zsuzsával hiánypótló online piaci platformot alapítson. “A fogyasztói társadalom körülményei között, a hipermarketek térhódításával a hagyományos, nagyvárosi piacok a termelők, a vásárlók, és a minőségi hazai áruk fóruma helyett kereskedelmi elosztó pontokká egyszerűsödtek. Nem ritka a csalás, a fogyasztó megtévesztése. A városi életritmus sem könnyen egyeztethető össze a rendszeres piaci beszerzéssel.

Egyre erősebb azonban az az egészségtudatos vásárlói réteg, amely csak a legmagasabb minőséggel éri be, de nincs ideje felkutatni megbízható termelői beszerzési forrásokat. Nekik kínálunk megoldást egy olyan megbízható, átláthatóan működő, folyamatosan bővülő digitális termelői piaccal, amely mindenkor a szezon legjavát kínálja” - összegzi a szolgáltatás lényegét az egyik alapító.

Az egyre bővülő kereslet és kínálat közötti közvetlen kapcsolatot az ittaszezon.com teremti meg, ahol az aktuális termelői kínálatból a vásárlók előre fizetéssel rendelhetnek. “Pont annyit, amennyi szükséges, és garantáltan meg is érkezik arra az átvevő pontra, ami a vásárlónak a legmegfelelőbb. Megrendeled, elhozzuk, átveszed, találkozol a termelővel, hazaviszed. Ilyen egyszerű.

"A beszerzések tervezését letölthető naptárral is segítjük” - foglalja össze a működési elvet Hámori Zsuzsa. A rendelés online fizetéssel történik, ennek adatairól a vásárló QR kódot kap. A kiválasztott átadási ponton a termelő leolvassa, az átvételt követően így a vételár automatikusan a számlájára kerül. Az átadás-átvétel pop-up jelleggel történik, a rendelés során több helyszín közül választhat a fogyasztó, a termelők pedig a meghirdetett „vásárnapon” roadshow jelleggel látogatják végig a helyszíneket. Az Airb’n’b-hez hasonlóan a nyilvános, azonnali vásárlói visszajelzések garantálják a gazdák megbízhatóságát és a termékek minőségét. Az ittaSzezon! a hazai kis- és középtermelők alapvető problémájára is megoldást kínál:

2.0-ás gazdákat képezünk. A portfólióba kerülő, általunk ellenőrzött termelők képzést kapnak online értékesítési rendszerünk használatához, amelynek segítségével a megtermelt mennyiség sorsa biztosíthatóbbá, a termelés tervezhetőbbé válik. Célunk, hogy a termelők függetlenül, a nagybani felvásárlóknak való kiszolgáltatottság nélkül is piacképesek legyenek, ráadásul rajtunk keresztül azonnal el tudják érni a komolyabb vásárlóerővel rendelkező, fővárosi fogyasztókat.

- összegzi a platform termelőknek kínált előnyeit Hámori Zsuzsa. Az ittaSzezon! infrastruktúrával, az értékesítés megszervezésével, online fizetési rendszerrel és automatizált számlázással, összehangolt marketing tevékenységgel is támogatja termelőit. Az ország első digitális termelői piaca a fenntarthatóság elvét szem előtt tartva bővül. Az új termelők kiválasztásánál is szempont a környezetbarát hozzáállás, a káros vegyszerek alkalmazásának mellőzése, az újrahasznosítható csomagolóanyagok használata, a szállítással járó károsanyag-kibocsátás pedig - a rendszer működéséből adódóan - minimalizálható. A startup alapítói a hazai szolgáltatás tökéletesítése, az átadási pontok körének bővítése mellett regionális terjeszkedésben is gondolkodnak.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Fontos! 2020. december 31-ig minden hazai banknál igényelhetőek az akciós fogyasztási hitelek, melyek kamata egységesen 5,9%. A kedvezményes személyi kölcsön kamata viszont a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és így magasabb lehet a törlesztőrészlet is, ezért nagyon fontos, hogy már most a számunkra legmegfelelőbb konstrukciót válasszuk! Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

piac

zöldség

gyümölcs

gazdaság

digitális

egészségtudatosság

környezettudatosság

gazdálkodás