Elkészült a minden eddiginél átfogóbb téli gumi-teszt: mutatjuk, melyik lett a legjobb

HelloVidék   
  Megosztom
Elkészült a minden eddiginél átfogóbb téli gumi-teszt: mutatjuk, melyik lett a legjobb

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négy évszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

Itt az ideje téli gumira váltani. Az Autonavigátor csapata idén is górcső alá vette a gumiabroncsokat, hogy kiderüljön, melyik a legjobb téli gumi.

A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője

Összértékelés:




  1. Continental WinterContact TS860 89,8% -nagyon jó

  2. Vredestein Snowtrac 5 89,7% - nagyon jó

  3. Goodyear UltraGrip 9 89,3% - nagyon jó

  4. Michelin Alpin 6 88,8% - jó

  5. Barum Polaris 5 88,1% - jó

  6. Pirelli Cinturato Winter 86,9% - jó

  7. Hankook Winter iCept RS2 W452 86,8% - jó

  8. Nexen Winguard SnowG WH2 86,3% - jó

  9. Toyo Snowprox S943 85,3% - jó

  10. Nokian WR D4 84,4% - kielégítő

  11. Firestone Winterhawk 3 84,3% - kielégítő

  12. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 (négyévszakos) 84,2% - kielégítő

  13. Dayton DW510E 82,8% - kielégítő

  14. Bridgestone Blizzak LM32 82,8% - kielégítő

  15. Pirelli Cinturato P7 All Season Plus (négyévszakos) 82,6% - kielégítő

  16. Vredestein Quatrac 5 (négyévszakos) 80,5% kielégítő

  17. Infinity EcoZen 78,8% rossz

  18. Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos) 78,5% rossz

  19. Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,0% rossz

  20. Laufenn LW31 I Fit 77,0% rossz

  21. Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos) 76,6% rossz

  22. Kormoran Snow 74,3% rossz

  23. Futózott téli gumi 72,5% rossz

  24. Tesztgyőztes nyári gumi 67,9% rossz

  25. Használt (5 éves) téli gumi 63,2% rossz

  26. Használt (10 éves) nyári gumi 56,5% rossz

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

téli gumi

abroncs

autó

teszt

hellovidék