Végre! Fontos autópálya-csomópontot avattak: két megye 17 éve várt erre a pillanatra

MTI   
  Megosztom
Végre! Fontos autópálya-csomópontot avattak: két megye 17 éve várt erre a pillanatra

Elkészült az M3-M35 autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése, aminek eredményeként a két szomszédos nagyváros, Debrecen és Nyíregyháza immár mindkét irányból közvetlenül autópályán is elérhető – közölte a beruházás átadásán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) magasépítésért felelős helyettes államtitkára pénteken.

Nyul Zoltán azt mondta, a 4,9 milliárd forint magyar forrásból megvalósított beruházás a teljes kelet-magyarországi úthálózat szempontjából meghatározó. Hozzátette: egy korábban műszaki értelemben hiányos beruházás nagyon fontos kiegészítése készült el, amelynek keretében a Zemplénkő Kft. kivitelezésében egy 101,5 méteres híd, 1060 méter útpálya és egy üzemi forduló épült meg.

Nyul Zoltán beszámolt arról is, hogy a térségben számos további munka előkészítése zajlik.

Ezek között említette az M49-es út Mátészalka és az országhatár közötti szakaszának építését, a Baktalórántháza-Nyírbátor közötti útszakasz korszerűsítését, a nyíregyházi ipari park közlekedési infrastruktúrájának fejlesztését, illetve Hajdú-Biharban a 4. számú főút fejlesztését, benne a Debrecen-Hajdúszoboszló közötti útszakasz bővítését.

Szabó Tünde, az Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos méltatta azt a kormányzati és önkormányzatok közötti összefogást és együttműködést, amelynek eredményeként teljes értékűvé vált a két autópálya csomópontja.

Nyíregyháza és Debrecen közvetlen összekapcsolása autópályával nemcsak kényelmesebb közlekedési kapcsolatot jelent a két vármegyeszékhely között, hanem a környezettudatosság szempontjából is jelentős, ugyanis ezzel több települést is elkerülhet a tranzitforgalom

– mondta a nyíregyházi fideszes országgyűlés képviselő.

Kósa Lajos, Debrecen országgyűlési képviselője az előzményekre utalva felidézte, hogy a beruházás tervei már az első Orbán-kormány idején megvoltak. Az utána következő időszakban azonban lemondtak a két város autópálya-összeköttetéséről, helyette megépítették a mára már bezárt, leromlott állagú polgári archeoparkot.

Akkor 1,6 milliárd forint lett volna a két lehajtó megépítése a csomópontban, most csaknem ötmilliárdba került, de végre megépült, és várhatóan jelentős teherforgalomtól mentesíti majd a túlterhelt 4. számú főutat

– fűzte hozzá a politikus.

Papp László (Fidesz-KNP), Debrecen polgármestere azt mondta, Magyarország új gazdaságfejlesztési centruma Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc térségében valósul meg, aminek elengedhetetlen feltétele a sikeres közlekedési fejlesztés. Utalt rá, hogy a debreceni iparfejlesztés eredményeként a tranzitforgalom jelentős mértékben fog bővülni az elkövetkező években, ezért is fontosak a közlekedési beruházások.

Jászai Menyhért (Fidesz-KDNP), Nyíregyháza alpolgármestere jelezte: városában az elmúlt években kormányzati segítséggel korszakos fejlesztések valósultak meg. Hozzátette: görbeházi csomópont fejlesztése, túl azon, hogy a lakosság kényelmét szolgálja, fontos láncszeme a gazdaságfejlesztésnek.

Címlapfotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

autópálya

autópálya-felújítás

nyíregyháza

debrecen