Magyar dinnyét vennél? Mutatjuk, hol kaphatsz biztosan hazait
Megérkeztek az első magyar dinnyeszállítmányok a Lidl Magyarország raktáraiba, mellyel kezdetét veszi az idei magyar dinnye szezon az áruházakban. Az áruházlánc célja, immáron hetedik éve ugyanaz: a lehető legnagyobb mennyiségű kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt. A cég a 2018-as dinnyeszezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített a hazai és exportpiacokon.
A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt idén júliusra tolódott a hazai dinnyeszezon indulása. A mai nappal megkezdődött a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a magyar cég raktáraiba, első körben a hazai beszállítók a magvas görögdinnyéket szállítják, majd a következő érési hullámban érkeznek a magszegény, mini és sárga bélű görögdinnyék is.
Évről évre nő a kiváló minőségű hazai görögdinnye iránti kereslet: míg tavaly itthon a 7200 tonnát meghaladó, azaz közel azonos mennyiségű magyar görögdinnye fogyott az áruházakban, mint az előző év azonos időszakában, addig a külpiacokon értékesített mennyiség közel 12 százalékos növekedést mutat. Ez azt jelenti, hogy a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével közel 4500 tonna görögdinnyét exportáltak, mintegy 400 millió forint értékben, mely a növekedés mértékét tekintve 27 százalékot jelent.
A magyar görögdinnyék a cseh, a litván és a szlovák üzletláncok áruházakban kerültek értékesítésre, ahol a legkeresettebb a vásárlók körében a magszegény görögdinnye volt, amely exportja közel 60 százalékos növekedést mutat a 2017-es évhez képest.
Ez a növekedés a magyar görögdinnye kiváló minőségének, jó hírnevének, valamint a cég azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar termelők termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét.
Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar dinnyetermelők támogatását, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra
– mondta Tőzsér Judit, a cég magyarországi kommunikációs vezetője. Kiemelte azt is, hogy az áruházlánc stratégiai célja, hogy minél több magyar áru kerüljön a boltjaiba. Ezért indította útjára 2013-ban A Lidl a magyar beszállítókért programját, amelynek célja a vállalat hazai beszállítói körének növelése, a magyar vállalkozások segítésén keresztül a magyar gazdaság támogatása. A program sikerét mutatja, hogy jelenleg közel 400 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)