Elárulta terveit a Magyar Suzuki: 2023-ban erre készül a vidéki székhelyű cég

Világgazdaság   
  Megosztom
Elárulta terveit a Magyar Suzuki: 2023-ban erre készül a vidéki székhelyű cég

Az esztergomi bázisú Magyar Suzukinál is azt az európai klímavédelmi csomagot tekintik a legnagyobb kihívásnak, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon. Egyelőre a hazánkban a személyautók között két évtizede piacvezető cégnél sem tudják megjósolni, mit tartogat számukra az idei év - írta a Világgazdaság.

A Magyar Suzuki sem volt kivétel, a legtöbb autóipari szereplőhöz hasonlóan az alapanyaghiány, a növekvő infláció, az emelkedő energiaárak, valamint a forint gyengülése volt leginkább hatással a működésére 2022-ben. Ezek folyamatos rugalmasságot igényeltek a cégtől, beleértve beszállítói és márkakereskedői hálózatukat is – írta a cég a Világgazdaságnak küldött levélben.

Mindent megtettünk annak érdekében, hogy a gyártással kapcsolatos költségeinket optimalizáljuk, de a többletráfordításaink egy részét kénytelenek voltunk az új autóink árába is beépíteni

– írják, ugyanakkor azt örömtelinek tartják, hogy a modelljeik iránti vevői igények továbbra is magasak.

„Nehéz megjósolni” – válaszolták arra a kérdésre, hogy mit várnak az idei évtől, hozzátéve, hogy elsősorban a gyártási kapacitást szeretnék növelni az esztergomi üzemben. A prioritások mindenesetre nem változnak náluk: az innovációs programjaik mellett folyamatos a költségoptimalizáció, a működés- és modellfejlesztés, valamint az igazodás a fogyasztói igényekhez, szabályozási környezethez.

Kihívás lesz ugyanakkor az az európai klímavédelmi csomag, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon a kibocsátáskorlátozás miatt

– mutattak rá az autóipar egyik legfontosabb feladatára. Tisztában vannak azzal, hogy a zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató-elektronika kerül a járművekbe. Jelenleg tehát

az a legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára. Ezek ugyanis nagyban befolyásolják majd a vevők szándékait és végső döntéseit.

Friss pénzügyi adatokat majd csak év közben publikál a Magyar Suzuki Zrt., hivatalos honlapján egyelőre a 2021-es fő vállalati mutatók szerepelnek.

E szerint 2021-ben:

  • a jegyzett tőke 212,8 millió euró (mostani árfolyamon 85,02 milliárd forint),
  • az átlagos statisztikai létszám 2697 fő,
  • az összes értékesítésből származó nettó árbevétel 1,7542 milliárd euró (700,88 milliárd forint),
  • a belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel 264,9 millió euró (105,84 milliárd forint),
  • az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 1,4893 milliárd euró (595,04 milliárd forint),
  • a beszerzési alapú beruházás 92,9 millió euró (37,12 milliárd forint) volt.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

gazdaság

magyar suzuki

autóipar

bővítés