Egyre többen költik így a pénzüket: hatalmas változás jöhet a magyar kereskedelemben?

Pénzcentrum   
  Megosztom
Egyre többen költik így a pénzüket: hatalmas változás jöhet a magyar kereskedelemben?

A koronavírus járvány időszakának a kiskereskedelem szintjén a legnagyobb nyertese az online kereskedelem volt. Az orosz-ukrán háború hatásait persze utána ez a szektor sem tudta teljesen megkerülne, ennek ellenére viszont az utóbbi az online jelenlét a hazai kereskedők számára is szinte megkerülhetetlenné vált. A logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO kereskedelmi igazgatója, Peter Menky szerint, bár a 2020-as boomhoz hasonló fordulat a belátható jövőben már nem várható, hazánkban és a komplett régióban is folytatódni fog az e-kereskedelem, és azon belül is különösen az online piacterek növekedése. A Pénzcentrumnak adott interjújában ezen kívül a szakértő azt is elárulta, minimum mekkora költséggel kell számolnia egy hazai KKV-nak, ha be szeretne törni az online térbe.

A szakember a portálnak elmondta, az e-kereskedelem mozgatórugója az online webáruházak vásárlóközpontú szemlélete: minél szélesebb a kínálat és jobb a szolgáltatás minősége, annál szívesebben vásárolnak az emberek online. A múltban a vásárlás egyfajta mindennapos szokás volt. A járvány azonban többeket arra késztetett, hogy online kezdjenek vásárolni. A fogyasztók szépen lassan rájöttek, hogy a webshopok használata nem nehéz, hozzászoktak és alkalmazkodtak, s ez a vevői bázis növekedésén is megfigyelhető. Ráadásul az emberek olyan termékeket is elkezdtek online megrendelni, amelyeket korábban csak személyesen vásároltak meg, ez pedig tovább fokozta a keresletet.

Hozzátette, az e-kereskedelem térnyerése folyamatos. Jelenleg a trend azt mutatja, hogy az online piacterek fejlődési üteme túlszárnyalja az e-kereskedelem egészének növekedését. Ázsiában már nagy népszerűségnek örvend a „közösségi vásárlás”, vagyis a közösségi oldalakon történő vásárlás – ez az irány várhatóan Európában is megjelenik a következő években, természetesen nem ugyanakkora mértékben, de számolhatunk vele. A nagyobb e-kereskedelmi szereplőknek érdemes az egyesült államokbeli vagy ázsiai trendeket tanulmányoznia, és olyan új kereskedelmi csatornákat keresnie, mint a piacterek vagy a közösségi vásárlás. Bevételeiket új források bevonásával is növelhetik, többek közt olyan hozzáadott szolgáltatásokkal, mint a kiterjesztett garancia, a nulla százalékos hitel, vagy az indoklás nélküli visszaküldés lehetősége. Azzal nem lehet melléfogni, ha a kereskedő a vásárlókra összpontosít, és őket célozza a szolgáltatásban eszközölt fejlesztésekkel. A vevő az ilyen plusz élmények miatt marad hűséges, és nem pártol át egyszeri akciók miatt a konkurenciához.

Mint mondta, Magyarországon hasonló trendek figyelhetők meg az e-kereskedelem terén, mint a régió más országaiban, Lengyelországban, Csehországban vagy Szlovákiában. A mintázat ugyanaz – a járvány fellendülést, a 2022-es év pedig kétszámjegyű visszaesést hozott. A GDP-ben látható arányokat tekintve Magyarországon az e-kereskedelem 3,5 százalék körüli részesedéssel bír, amely átlagosnak tekinthető. A legfejlettebb európai országoknál ez az arány 7-11 százalék közötti, a legrosszabb érték pedig 1 százalék alatt van.

Hozhat valami a közeljövőben a járvány alattihoz hasonló boomot ezen a területen?

Amennyiben nem történik valamilyen váratlan esemény, akkor nem számíthatunk hasonlóra. Személy szerint egyenletes fejlődést várok, amelynek ütemét a makrogazdaság alakulása befolyásolja. Az infláció mérséklődésével és a gazdaság stabilizálódásával az emberek egyre kevésbé aggódnak majd, a háztartások költései ösztönözni fogják a keresletet, mindez pedig garantáltan pozitív hatással lesz az e-kereskedelemre

- mondta Peter Menky.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

pénzcentrum

e-kereskedelem

internetes vásárlás