Durván kilőtt a vidéki kerékpáros turizmus: így közlekedik a legtöbb magyar az utakon

Szurok Dávid   
  Megosztom
Durván kilőtt a vidéki kerékpáros turizmus: így közlekedik a legtöbb magyar az utakon

Nagy kő esett le a kerékpárosok szívéről, miután a MÁV közel felére csökkentette a kerékpáros országbérlet árát a biciklisek kérésére. Az eredeti elképzelés szerint a kerékpárral utazók 9450 forintért válthattak volna egy hónapra érvényes kerékpáros országbérletet. A Magyar Kerékpárosklub akkor levelet írt a vasúttársaságnak, a társaság pedig a felmerült aggályok miatt végül 4950 forintra módosította az országbérlet árát. A mostani döntés tovább növelheti idehaza a bringások körében a mobilitást. A Magyar Kerékpárosklub a HelloVidék megkeresésére elmondta, hogy robbanásszerűen nő a kerékpárszállítás a vasúton idehaza. A MÁV adatai alapján 8 év alatt 100 százalékkal nőtt országosan, az első 5 évben nagyjából 100 ezerrel emelkedett, az utóbbi 3 évben pedig évente 100 ezerrel nőtt a vasúti kerékpárszállítás. A klub lapunknak azt is elárulta, hogy nemrég petíciót indítottak a bringabarát vasútállomásokért.

A tavasz beköszöntével egyre többen veszik elő bringájukat azért, hogy ismét nyeregbe szállhassanak. Bár népszerű állítás, hogy a lakosság többsége autót használ, az igazság az, hogy a magyarok 63 százaléka nem autóval közlekedik, sőt a lakosság 18 százalékának a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköze.

Petíció indult a bringabarát vasútállomásokért

A Magyar Kerékpárosklub kérdésünkre elmondta, hogy a MÁV adatai szerint a kerékpárjegyek száma folyamatosan növekszik, még azokon a településeken is, ahol az utasszám csökken. Ez előrevetíti, hogy a jövőben a kerékpárszállítási kapacitás nem lesz elég, ezért mindenképpen lehetővé kell tenni a kerékpárok biztonságos, jól megvilágított tárolását a vasútállomásokon, minél közelebb a peronokhoz.

A turisztikai felhasználás is nő valamennyire, de kiugróan a hivatásforgalmi kerékpárszállítás növekszik. Annak érdekében, hogy minél többen tudják használni a kombinált közlekedést (vonat és kerékpár kombinálása) szükség van az állomási kerékpártárolás minőségi fejlesztésére. Ezért most márciusban petíciót indítottunk a bringabarát vasútállomásokért

- hívták fel a figyelmet

A Magyar Kerékpárosklub lapunknak azt is elárulta, hogy jelentősen bővült az utóbbi időben az országos hálózatuk. Mint írták tavaly csatlakozott hozzájuk Törökbálint- és Velencei-tó környéki kerékpározók közössége, akik aktívan szeretnék javítani a környék kerékpározhatóságát.

Egyre népszerűbbek a Bringázz a munkába szemléletformáló kampányunk programjai is, tavaszi és őszi bringás reggeli és uzsonna eseményeink évről-évre rekordot döntenek, illetve már 6 településen elindultak a Bicibusz menetek, amik idén tavasszal újra visszatérnek

- tették hozzá.

Egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok

Az e-kerékpárok terjedése terén Magyarország hasonló trendeket mutat, mint a töbi európai ország. Ezeknek a kerékpároknak nagy előnye, hogy lehetővé teszik a könnyebb és gyorsabb közlekedést anélkül, hogy a felhasználóknak nagy erőfeszítéseket kellene tenniük.

Kifejezetten előnyös lehet azok számára, akiknél a domborzati tényezők, emelkedők nehezítik a hétköznapi közlekedést, vagy nagy távolságot kell megtenniük, amit már nem bírnak fizikailag. Az elektromos kerékpárok sokak számára vonzóvá teszik a hosszabb távok megtételét anélkül, hogy fáradtak lennének vagy nagy erőfeszítéseket kellene tenniük. Úgy látjuk, hogy a magyarországi elektromos kerékpárpiac is folyamatosan növekszik, és egyre több üzlet kínál elektromos kerékpárokat

- magyarázták.

Még mindig hiányzik a megfelelő kerékpár-úthálózat

Jó hír a kerékpározás szerelmeseinek, hogy az utóbbi időszakban több jelentős kerékpáros fejlesztés valósult meg az országban. Hazánk vidéki térségeiben európai szinten is tradicionálisan magas a rendszeresen kerékpározók száma.

A Magyar Kerékpárosklub szerint ennek ellenére még mindig sok helyen hiányzik az országban a megfelelő minőségű és biztonságos kerékpárút-hálózat. A klub úgy véli, hogy sokszor látni olyan bicikliutakat, amelyek inkább járdapótlók, és nem felelnek meg a kerékpározás biztonságos feltételeinek. Az elavult vagy balesetveszélyes kialakítás pedig komoly veszélyeket jelenthet a kerékpárosok számára.

A vidéki területeken különösen fontos lenne a jó minőségű kerékpárutak kialakítása, mivel ezek a területek gyakran nehezebben elérhetőek közösségi közlekedési szempontból, és a kerékpározás lehetne egy hatékony és környezetbarát alternatíva az autózás helyett. Javítani kellene a meglévő utak minőségén és biztonságosabbá tenni őket, valamint új utak kiépítésére is szükség lenne azokon a területeken, ahol jelenleg hiányzik a megfelelő infrastruktúra

- írták.

Ami a vidéki kerékpárt használók arányát illeti, érdemes megjegyezni, hogy továbbra is az alföldi régiókban figyelhető meg a legmagasabb kerékpározási arány, a Dél-Alföldön a lakosságnak közel a harmada közlekedik elsősorban kerékpárral. A kerékpáros közlekedés továbbra is jóval elterjedtebb a kisebb településeken, mint a nagyvárosokban.

A kerékpárral közlekedők átlagosan kicsivel több, mint 10 km-t tesznek meg egy nap, a budapesti kerékpárosok ennél jóval többet, átlagosan napi 18 km-t tekernek

- húzták alá.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

szórakozás

kerékpár

kerékpárút

magyar kerékpárosklub