Ha ezt a kiskaput kijátszod, te is fele annyiért tankolhatsz, mint most: bárkinél működik a trükk
Nagyjából 22 ezer kilométer alatt megtérülhet, ha valaki átalakítja benzines autóját LPG-üzeműre. Az autógáz manapság nagyjából feleannyiba kerül, mint a benzin, és a jövedéki adó emelése sem fogja érinteni jelenlegi állás szerint. Újonnan jelenleg egyetlen gyártótól lehet rendelni gázüzemű autókat. A Pénzcentrum utána járt annak, hogy a jelenlegi árakkal mennyi idő alatt térülhet meg a felár.
Sokan keresik fel az átalakítással foglalkozó műhelyeket, hogy LPG-üzeművé alakíttassák benzines autóikat - tudta meg a Pénzcentrum egy autógázosítással foglalkozó cég tulajdonosától. Mint kifejtette, a roham megindulása nagyjából egybeesett a tavaly decemberi eseményekkel, amikor üzemanyaghiány lépett fel az országban, és már a fejünk felett lebegett a benzinárstop kivezetése. Az LPG literje egyébként jóval olcsóbb, mint a benzin vagy a dízel. A holtankoljak.hu szerint mialatt a 95-ös benzin országos átlagára 603,3 forint, a gázolajé pedig 651,3 forint,
addig egy liternyi LPG átlagosan 317 forintba kerül, azaz durván feleannyiba, mint a két legkelendőbb üzemanyag.
Mikor térülhet meg az átalakítás?
Röviden és tömören: hamar. Logikusan minél többet mész olcsó üzemanyaggal, annál hamarabb. 4 hengeres, benzinmotoros autók esetén - ezek a legelterjedtebbek itthon - az átalakítás 250 ezer és 350 ezer forint közötti összegbe kerül, attól függően, hogy milyen rendszert választunk, illetve hengeres, vagy a pótkerék helyére betehető gáztartályt akarunk. Minél több a henger a motorban, annál drágább lesz átalakítani, a 6-8 hengeres autók esetében már inkább 450-500 ezer forint körüli összeggel kell számolni. A papírmunkával és az engedélyezéssel jellemzően nem kell vesződni, a műhelyek elvégzik helyettünk. Viszont, ha az adott műhelynek nincs meg az az úgynevezett sorozatengedélye az autónk típusára (ezt a közlekedési hatósággal kell kiállíttatni), akkor egyedileg meg kell terveztetni a rendszert egy szakemberrel, és ezt kell engedélyeztetni. Az egyedileg engedélyeztetett LPG-s rendszereket hatósági vizsgára is kell vinni, ez 38 ezer forintba kerül pluszban, valamint a tervezés is néhány tízezer forintot dobhat a költségeken. Viszont a sorozatengedéllyel beszerelt rendszerek esetében a dolog nagyon egyszerű: kiállítanak egy műszaki dokumentumot, amellyel csak az okmányirodába kell elmenni, hogy felvezessék a kocsi forgalmijába az LPG-rendszert.
Na, de pontosan mikorra is térülhet meg az átalakítás? A Pénzcentrum úgy kalkulált, hogy ha a 100 kilométeren 8 litert fogyasztó benzines autónkat alakítottuk át egy 10 literes fogyasztású LPG-sre, a művelet költségeit 350 ezer forintra becsülhető. A kérdés tehát az, hogy mikorra jövünk ki nullára, azaz hány kilométer alatt tudunk 350 ezer forintot megspórolni.
Egy gyors számítással kiderült, hogy mai árakon számolva nagyjából 22 ezer kilométer alatt vissza is hozza az árát egy ilyen átalakítás - a felmérések szerint nagyjából ennyit közlekedik egy év alatt egy átlagos magyar autós.
A teljes cikket a témában a Pénzcentrum oldalán olvashatjátok.
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)