Borzasztó hajrában vannak a vidéki éttermek: csak így tudnak talpon maradni?

Bódogh Gabriella   
  Megosztom
Borzasztó hajrában vannak a vidéki éttermek: csak így tudnak talpon maradni?

A vidéki vendéglátóegységeknek nem könnyű megállni a helyüket a jelenlegi gazdasági helyzetben és a csökkenő vendégforgalom közepette. De vajon hogyan tudnak kitűnni a tömegből, és szólíthatják meg a helyi és a turista vendégeket? Ebben segíthet a gasztronómiai marketing, amely nem csak az online jelenlétet és a közösségi média használatát jelenti, hanem az élményalapú marketinget, az árazást, a rendezvényszervezést, és a helyi közösség bevonását is. Mindezekről beszélgettünk Tanai Leventével, a BOOM csoporthoz tartozó Hypin’ marketing ügynökség gasztro marketing szakértőjével. Csapatuk kreatív marketingeszközökkel segítik a vidéki vendéglátóegységeket abban, hogy kitűnjenek a tömegből.

HelloVidék: Milyen hatással van a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységek hírnevére, megkülönböztetésére, lojalitására és elégedettségére? Van-e hatása a vendégforgalomra?

Tanai Levente: A vidéki éttermek legnagyobb nehézsége jelenleg a gazdasági helyzet és a csökkenő éttermi látogatószám. A márkaépítés nem csak az online térben tud zajlani, hiszen az ár-érték arány talán még sosem volt ilyen fontos a vendégeknek. Ezért érdemes nem csak megfelelő hirdetéseket indítaniuk lokálisan, de az ételek árazására is különös figyelmet kell szentelniük. A lojalitás és az elégedettség leginkább a Google Cégem véleményekben látszódik meg, (de ott nagyon). Érdemes tehát komoly figyelmet szánniuk a vélemények válaszolására és az esetleges kritikák feldolgozására és kijavítására.

HelloVidék: Hogyan segíthet a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységeknek vonzóbbá válni a helyi és turisták számára?

Tanai Levente: Amennyiben turisták által kedvelt helyszínen található az étterem természetesen segíthet, kiemelten fontos azonban hol, kit szólítanak meg, ugyanis csakis a megfelelő platformok használatával tudják elérni a vendégeket; így a külföldi vendégek leginkább Tripadvisoron érhetőek el, míg a hazai vendégeket inkább a közösségi médiában, és a Google értékelő rendszerén tudják megszólítani.

HelloVidék: Hogyan használják ki a vendéglátóegységek az élményalapú marketing lehetőségeit?

Tanai Levente: Leginkább rendezvényszervezés témában tudják kihasználni, de az ételek tálalása vagy a vendégekkel való kommunikáció is ide sorolható. Mindenképp érdemes a marketingmix tervezéseknél az élményalapú megoldások lehetőségét feltérképezniük.

HelloVidék: Milyen szerepe van az online jelenlétnek és a közösségi média használatának a vidéki éttermek és kávézók marketingstratégiájában?

Tanai Levente: Sajnos a legtöbb étteremnél még marketingstratégiáról sem tudunk beszélni. Általában ez a fontos tényező elmarad a kisebb, de akár a nagyobb vendéglátóhelyek esetében is. A válasz természetesen, hogy egyértelműen használniuk kell a közösségi médiát és a lehető legjobban meg kell szólítaniuk a vendégkörüket. Érdemes aktívan tartaniuk a közösségi média csatornákat és minimum heti 3 tartalmat megosztaniuk, hogy a figyelem megmaradjon.

HelloVidék: Milyen kreatív marketingeszközök alkalmazhatók a vendéglátóegységekben annak érdekében, hogy kitűnjenek a konkurenciából?

Tanai Levente: 0. lépésben érdemes egy konkurenciakutatást készíteni, amivel feltérképezik a piacot. Ezután át kell nézniük részletesen, hogy ki mivel próbál meg kitűnni. Ide leginkább az élményeket lehet becsatolni. Legyen az ő vendéglátóhelyük az, amely a legjobb élményeket szerzi a vendégeinek. Legfőképpen tehát azt kell szem előtt tartani, hogy az adott vendéglátó egység hogyan képes nem csak a kiváló étellel, hanem egy komlplex gasztronómiai élménnyel megajándékozni a vendégeket.

HelloVidék: Hogyan lehet a helyi közösséget bevonni a gasztronómiai marketingbe? Lehetséges-e a helyi támogatást és lojalitást növelni?

Tanai Levente: Különböző tematikus rendezvények szervezésével és a célközönség megértésével. Nem mindegy, hogy inkább az idősebb korosztály látogatja az adott helyet, vendéglátóhelyet vagy az egyetemisták. Ha megértik a célközönségüket és az ő gondolkodásukat, akkor ezután tudnak nyitni az érdeklődési körük felé. Ami viszont mindennél fontosabb, az az őszinte kommunikáció. Ha hazudnak a követőiknek, előbb vagy utóbb kiderül és ez nagyon negatívan fog hatni a forgalomra is.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

vidéki vendéglátósok

vidéki éttermek