Borzasztó hajrában vannak a vidéki éttermek: csak így tudnak talpon maradni?

Bódogh Gabriella   
  Megosztom
Borzasztó hajrában vannak a vidéki éttermek: csak így tudnak talpon maradni?

A vidéki vendéglátóegységeknek nem könnyű megállni a helyüket a jelenlegi gazdasági helyzetben és a csökkenő vendégforgalom közepette. De vajon hogyan tudnak kitűnni a tömegből, és szólíthatják meg a helyi és a turista vendégeket? Ebben segíthet a gasztronómiai marketing, amely nem csak az online jelenlétet és a közösségi média használatát jelenti, hanem az élményalapú marketinget, az árazást, a rendezvényszervezést, és a helyi közösség bevonását is. Mindezekről beszélgettünk Tanai Leventével, a BOOM csoporthoz tartozó Hypin’ marketing ügynökség gasztro marketing szakértőjével. Csapatuk kreatív marketingeszközökkel segítik a vidéki vendéglátóegységeket abban, hogy kitűnjenek a tömegből.

HelloVidék: Milyen hatással van a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységek hírnevére, megkülönböztetésére, lojalitására és elégedettségére? Van-e hatása a vendégforgalomra?

Tanai Levente: A vidéki éttermek legnagyobb nehézsége jelenleg a gazdasági helyzet és a csökkenő éttermi látogatószám. A márkaépítés nem csak az online térben tud zajlani, hiszen az ár-érték arány talán még sosem volt ilyen fontos a vendégeknek. Ezért érdemes nem csak megfelelő hirdetéseket indítaniuk lokálisan, de az ételek árazására is különös figyelmet kell szentelniük. A lojalitás és az elégedettség leginkább a Google Cégem véleményekben látszódik meg, (de ott nagyon). Érdemes tehát komoly figyelmet szánniuk a vélemények válaszolására és az esetleges kritikák feldolgozására és kijavítására.

HelloVidék: Hogyan segíthet a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységeknek vonzóbbá válni a helyi és turisták számára?

Tanai Levente: Amennyiben turisták által kedvelt helyszínen található az étterem természetesen segíthet, kiemelten fontos azonban hol, kit szólítanak meg, ugyanis csakis a megfelelő platformok használatával tudják elérni a vendégeket; így a külföldi vendégek leginkább Tripadvisoron érhetőek el, míg a hazai vendégeket inkább a közösségi médiában, és a Google értékelő rendszerén tudják megszólítani.

HelloVidék: Hogyan használják ki a vendéglátóegységek az élményalapú marketing lehetőségeit?

Tanai Levente: Leginkább rendezvényszervezés témában tudják kihasználni, de az ételek tálalása vagy a vendégekkel való kommunikáció is ide sorolható. Mindenképp érdemes a marketingmix tervezéseknél az élményalapú megoldások lehetőségét feltérképezniük.

HelloVidék: Milyen szerepe van az online jelenlétnek és a közösségi média használatának a vidéki éttermek és kávézók marketingstratégiájában?

Tanai Levente: Sajnos a legtöbb étteremnél még marketingstratégiáról sem tudunk beszélni. Általában ez a fontos tényező elmarad a kisebb, de akár a nagyobb vendéglátóhelyek esetében is. A válasz természetesen, hogy egyértelműen használniuk kell a közösségi médiát és a lehető legjobban meg kell szólítaniuk a vendégkörüket. Érdemes aktívan tartaniuk a közösségi média csatornákat és minimum heti 3 tartalmat megosztaniuk, hogy a figyelem megmaradjon.

HelloVidék: Milyen kreatív marketingeszközök alkalmazhatók a vendéglátóegységekben annak érdekében, hogy kitűnjenek a konkurenciából?

Tanai Levente: 0. lépésben érdemes egy konkurenciakutatást készíteni, amivel feltérképezik a piacot. Ezután át kell nézniük részletesen, hogy ki mivel próbál meg kitűnni. Ide leginkább az élményeket lehet becsatolni. Legyen az ő vendéglátóhelyük az, amely a legjobb élményeket szerzi a vendégeinek. Legfőképpen tehát azt kell szem előtt tartani, hogy az adott vendéglátó egység hogyan képes nem csak a kiváló étellel, hanem egy komlplex gasztronómiai élménnyel megajándékozni a vendégeket.

HelloVidék: Hogyan lehet a helyi közösséget bevonni a gasztronómiai marketingbe? Lehetséges-e a helyi támogatást és lojalitást növelni?

Tanai Levente: Különböző tematikus rendezvények szervezésével és a célközönség megértésével. Nem mindegy, hogy inkább az idősebb korosztály látogatja az adott helyet, vendéglátóhelyet vagy az egyetemisták. Ha megértik a célközönségüket és az ő gondolkodásukat, akkor ezután tudnak nyitni az érdeklődési körük felé. Ami viszont mindennél fontosabb, az az őszinte kommunikáció. Ha hazudnak a követőiknek, előbb vagy utóbb kiderül és ez nagyon negatívan fog hatni a forgalomra is.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

vidéki vendéglátósok

vidéki éttermek